اهدای 400 سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد لرستان

به گزارش نوای پرنده پارسی، رزمایش اهدای 400 سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد لرستان و 1000 دستگاه کولر بین مددجویان منطقه ها محروم و روستایی برگزار شد.

اهدای 400 سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد لرستان

به گزارش خبرنگاران لرستان: مدیرکل کمیته امداد لرستان اظهار کرد: یکی از اهدافی که کمیته امداد دنبال می کند کمک به امر ازدواج چه در بخش نوعروسان و تقبل جهیزیه، چه در بخش فرزندان ذکور خانواده به نام پرداخت هدایا است.

جلال شیخ پور افزود: هر سری جهیزیه شامل پنج قلم کالای اساسی از جمله یخچال، گاز، ماشین لباس شویی، تلویزیون و جاروبرقی است.

وی گفت: ارزش هر سری جهیزیه بالغ بر 15 میلیون تومان می باشد، که در مجموع ارزش 400 سری جهیزیه به 6 میلیارد تومان رسیده است.

شیخ پور با اشاره به توزیع یک هزار دستگاه کولر آبی بین منطقه ها محروم و روستایی گفت ارزش ریالی این وسایل سرمایشی بیش از 4 میلیارد تومان است.

مدیرکل کمیته امداد لرستان ادامه داد: هدف کمیته امداد توانمندسازی خانواده هایی است که اقتصاد وزندگی آن ها دچار مشکل شده است.

وی بابیان اینکه مسائل در زمینه های مختلف همچون مسائل روانی، ناهنجاری ها، اشتغال، درمان و ... بروز می کند، گفت: باید با حمایت های مختلف به قطع این زنجیره فقر کمک کرد.

مدیرکل کمیته امداد لرستان با اشاره به حدود 13 هزار دانش آموز و دانشجوی تحت حمایت کمیته امداد، تأکید کرد: باید کمک کرد که این افراد به بحث تحصیل اهتمام جدی داشته باشند و درس را رها نکنند که این چرخه همچنان ادامه پیدا کند.

وی ابراز خرسندی کرد: حدود 900 دانشجوی فارغ التحصیل وجود دارد که علاوه بر دریافت خدمات تحصیل به بحث اشتغال آن ها هم ازجمله ایجاد شرکت های دانش بنیان کمک می شود.

شیخ پور بابیان اینکه هدف قطع زنجیره فقر در همه زمینه ها با هر قومیت و نژاد است، اعلام کرد: سال قبل 2 هزار جهیزیه به نوعروسان تقدیم شده و امسال خوشبختانه افزایش سرانه جهیزیه به سه برابر رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به اعتبارات یک هزار و 416 میلیارد تومان کمیته امداد در بخش های مختلف درمان، مسکن، اشتغال، فرهنگی و ... خاطرنشان ساخت: اشتغال در کمیته امداد منحصربه فرد بوده و بالغ بر 83 درصد شغل ها پایدار بوده اند زیرا علاوه بر مهارت آموزی و پرداخت تسهیلات، فضا برای عرضه محصولات هم فراهم بوده است.

مدیرکل کمیته امداد لرستان با تأکید بر اهمیت مسکن و اعتبار 400 میلیارد تومانی در این بخش، تشریح ساخت: بااینکه هزینه های مسکن بالا رفته اما باهم افزایی دستگاه های فعال در این امر، بنا داریم امسال 2500 طرح مسکن را اجرا کرده و با مجموع بازسازی، بازسازی و تعمیر به 3200 مسکن برسد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7126

به "اهدای 400 سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای 400 سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید