اندیشکده بلفر: ناتو با بحران روبرو است

به گزارش نوای پرنده پارسی، اندیشکده بلفر در گزارشی به مناسبت هفتادمین سالگرد شکل گیری پیمان آتلانتیک شمالی، نوشته است که این سازمان اکنون با بحران روبرو شده است.

اندیشکده بلفر: ناتو با بحران روبرو است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اندیشکده بلفر در فوریه امسال میلادی در گزارشی مشروح به آنالیز چالش های پیش روی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پرداخته و نوشته است که این پیمان چندملیتی نظامی اکنون با بحران روبرو شده است.

در این گزارش، چالش های پیش روی ناتو به سه دسته داخلی، خارجی و آینده تقسیم شده است. در این تقسیم بندی، افول صندلی رهبری ایالات متحده پس از انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا، به عنوان یکی از چالش های داخلی ناتو مطرح شده است. لزوم احیای توان نظامی اروپا و ظهور جریان های راستگرای افراطی از جمله دیگر چالش های داخلی این پیمان هستند.

بلفر، مهار روسیه، انتها دادن به جنگ افغانستان و لزوم باز گذاشتن راه پذیرش اعضای جدید را از چالش هایی خوانده که در این گزارش با عنوان چالش های خارجی ناتو دسته بندی نموده است. پیروزی در نبرد تکنولوژیکی و رقابت با چین هم به عنوان چالش های در افق توصیف شده اند.

این گزارش به صورت مبسوط به آنالیز این چالش ها پرداخته و در نهایت عنوان نموده است که روند تحولات برای ناتو منفی است.

در بخش جمع بندی گزارش آمده است: انتها جنگ سرد، دوره نوید و خوش بینی بود. اما برعکس، امروز روند اوضاع منفی است. ناتو با یک بحران و چالش های شدید داخلی و خارجی روبروست.

این گزارش هشدار داده است که اگر ناتو برای تغییرات محیط امنیتی خود آماده نباشد، نهایتا با شکست روبرو می گردد. افزایش حمایت ایالات متحده از ناتو و همچنین نقش آفرینی بیشتر اعضای این پیمان برای تقویت این ائتلاف، از جمله پیشنهادات بلفر برای جلوگیری از شکست پروژه ناتو است.

م

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1352

به "اندیشکده بلفر: ناتو با بحران روبرو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندیشکده بلفر: ناتو با بحران روبرو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید