مادورو خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام مجمع ملی ونزوئلا شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، رئیس جمهور ونزوئلا پیشنهاد داد تا انتخابات مجمع ملی این کشور که در اختیار هواداران گوایدو است زودتر از موعد آن که خاتمه سال 2020 است برگزار گردد.

مادورو خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام مجمع ملی ونزوئلا شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا روز دوشنبه پیشنهاد برگزاری انتخابات زودهنگام مجمع ملی این کشور را بیان کرد.

اکثریت مجمع ملی ونزوئلا تحت اختیار هواداران خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا است. انتخابات پیشین مجمع ملی در سال 2015 برگزار گردید و طبق برنامه انتخابات مجمع ملی جدید باید اواخر 2020 برگزار گردد.

همچنین کارلوس وچیو نماینده گوایدو در آمریکا روز دوشنبه با مقامات پنتاگون و کاخ سفید دیدار داشته است. این دیدار پس از آن صورت گرفت که گوایدو از آمریکا خواهان حمایت نظامی شد.

خوان گوایدو سوم بهمن ماه 1397 با حمایت های آمریکا و متحدانش، خود را رئیس جمهور ونزوئلا خواند و به فاصله کمتر از نیم ساعت نیز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در بیانیه ای او را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت.

آمریکا مدت هاست به جهت تغییر نظام در این کشور فشارهایی را به ونزوئلا و مردم آن وارد نموده و حتی مقام های ارشد کاخ سفید تهدید به حمله نظامی نموده اند. (جزئیات بیشتر)

این اقدام های مداخله جویانه آمریکا و متحدان غربی اش با مخالفت ایران، روسیه، چین،کوبا، بولیوی، ترکیه و بعضی کشورهای دیگر روبرو شده است.

.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1325

به "مادورو خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام مجمع ملی ونزوئلا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادورو خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام مجمع ملی ونزوئلا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید