افتتاح طرح تامین آب شرب بندرعباس با حضور وزیر نیرو

به گزارش نوای پرنده پارسی، طرح تامین آب شرب بندرعباس از سدهای شمیل و نیان با اعتبار 250 میلیارد ریال در نخستین برنامه سفر وزیر نیرو به استان هرمزگان افتتاح شد.

افتتاح طرح تامین آب شرب بندرعباس با حضور وزیر نیرو

به گزارش خبرنگاران ، رضا اردکانیان وزیر نیرو که امروز (دوشنبه) به همراه معاون رئیس جمهور به استان هرمزگان سفر نموده است، در نخستین برنامه سفر خود، طرح تامین آب شرب بندرعباس از سدهای شمیل و نیان را افتتاح کرد.

مدیرعامل آب منطقه ای استان هرمزگان در حاشیه افتتاح این طرح عنوان نمود: با افتتاح پروژه تامین آب شرب بندرعباس از سدهای شمیل ونیان، کمبود آب شرب جمعیتی بالغ بر 250 هزار نفر در بندرعباس رفع می گردد.

هوشنگ ملایی اعلام کرد: جبران بخشی از کمبود آب شرب کلان شهر بندر عباس، استحصال حدود 700 لیتر در ثانیه آب از منابع آبخوان دشت شمیل و نشت آب سد نیان و جلوگیری از هدر رفت آب حاصل از شبکه سد نیان از جمله اهداف و ضرورت های اجرای طرح سدهای شمیل و نیان بوده است .

این مقام مسئول توضیح داد: حفاری، تجهیز و بهره برداری از 13 حلقه چاه، تامین لوله، اجرای پوشش و لوله گذاری لوله های فولادی به طول 20 کیلومتر و قطرهای 200 تا 900 میلیمتر شامل خطوط جمع آوری و انتقال، لوله گذاری با لوله پلی اتیلن به طول 450 متر و قطر 200 میلی متر به عنوان رئوس عملیات اجرای طرح تامین آب شرب بندرعباس از سدهای شمیل و نیان است که این طرح با اعتبار 250 میلیارد ریال در مدت هفت ماه اجرا شد.

ملایی یادآور شد: سدهای شمیل و نیان در استان هرمزگان و در فاصله 80 کیلومتری شرق بندرعباس در محدوده بالا دست روستای شمیل واقع شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 583

به "افتتاح طرح تامین آب شرب بندرعباس با حضور وزیر نیرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح طرح تامین آب شرب بندرعباس با حضور وزیر نیرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید