افتتاح دفتر مرکز صدور ویزای لیتوانی در تهران

به گزارش نوای پرنده پارسی، کنسول آکرودیته لیتوانی در ایران، از افتتاح دفتر مرکز صدور ویزای لیتوانی در تهران در سال آینده خبر داد.

افتتاح دفتر مرکز صدور ویزای لیتوانی در تهران

تا به امروز هیچ توافق نامه ای بین ایران و لیتوانی در خصوص تسهیل صدور ویزای لیتوانی به امضا نرسیده است، اما اکنون دولت لیتوانی قصد دارد در سال آینده، دفتر مرکز صدور ویزا خود را در تهران افتتاح کند.

با وجود اینکه ایران و لیتوانی در کشورهای یکدیگر سفارتی ندارند، چندی پیش همایش علمی، فرهنگی و گردشگری بین ایران و لیتوانی برگزار گشت و مسئولان اعلام کردند که هدف از برگزاری چنین همایشی، توسعه تعاملات بین دو کشور ایران و لیتوانی است تا به این ترتیب بستری فراهم شود که دو کشور از کمک یکدیگر در عرصه های مختلف بهره ببرند.

گرچه بیشتر کردن تعاملات ایران با کشورهای دیگر می تواند سبب توسعه صنعت گردشگری ایران شود، ولی این اتفاق در صورتی ایجاد خواهد شد که حرف های ارائه شده تنها در حد حرف باقی نمانند و رنگ عمل به خود بگیرند.

گدمیناس دایناس (کنسول آکرودیته لیتوانی در ایران) در پاسخ به اینکه با توجه به تعاملات بین دو کشور ایران و لیتوانی چه راهکاری برای تسهیل اخذ ویزا برای گردشگران ایرانی که می خواهند به کشور لیتوانی سفر کنند، در نظر گرفته شده، گفت:

همایش علمی، فرهنگی و گردشگری که در روزهای گذشته مابین کشورهای ایران و لیتوانی برگزار گشت، اولین اتفاقی است که از طریق دولت لیتوانی در ایران انجام شده و می توان آن را پله اولی دانست که در ادامه روابط دو کشور و همچنین نحوه اخذ ویزا را تسهیل کند.

کنسول آکرودیته لیتوانی اضافه نمود:

قطعا در ادامه تعاملات دو کشور، با توجه به حضور ایرلاین خط های هوایی که در حال حاضر به لیتوانی پرواز می کنند و همچنین حضور شرکت ها و آژانس های هواپیمایی که پکیج های متنوعی را برای سفر گردشگران به لیتوانی ارائه می دهند، این اتفاق خواهد افتاد و در عین حال ما هم می توانیم به معرفی هرچه بیشتر کشور خود بپردازیم و در نهایت بحث رفت و آمد به لیتوانی را تسهیل کنیم.

تا به امروز هیچ توافق نامه ای بین ایران و لیتوانی امضا نشده تا لیتوانی بتواند دفتری در ایران داشته باشد یا کاری در خصوص صدور ویزا انجام دهد.

دایناس بیان نمود:

در حال حاضر گردشگران می توانند از طریق ترکیه و سفارت اسپانیا در ایران برای گرفتن ویزا اقدام کنند، ولی با توجه به صحبت هایی که با وزیر امور خارجه لیتوانی شده باید بگویم که دولت لیتوانی قصد دارد در سال آینده، دفتر مرکز صدور ویزا خود را در تهران افتتاح کند تا به این صورت مستقیما مردم به آنجا مراجعه کنند.

منبع: کجارو / ایلنا
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7552

به "افتتاح دفتر مرکز صدور ویزای لیتوانی در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح دفتر مرکز صدور ویزای لیتوانی در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید