اعتراض کارگران پتروشیمی عسلویه، کارگران به چه معترض هستند؟

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، کارگران پتروشیمی عسلویه هم به جمع معترضان حقوق و دستمزد پیوسته اند. کارکنان هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس که 40 درصد سهام آن در سبد سهام عدالت است، می گویند که شرایط پرسنل قراردادی نسبت به پرسنل رسمی بسیار تبعیض آمیز است.

اعتراض کارگران پتروشیمی عسلویه، کارگران به چه معترض هستند؟

آنها علاوه بر این نسبت به انتصاب مدیران جدید این هلدینگ اعتراض دارند و معتقد هستند که بعضی مدیران جدید برخلاف رویه معمول در شرکت های نفت و گاز، هیچ تخصصی در این صنعت ندارند و با سابقه غیرمرتبط منصوب شده اند.

به گفته این کارگران بعضی مدیران هم بازنشسته های دولتی هستند که دوباره در این هلدینگ شبه دولتی به کار گرفته شده اند.

بنا به گفته این کارگران آنها نگران هستند که انتصابات غیرتخصصی شرایط اقتصادی شرکت را بیش از این به دست انداز انداخته و تعداد بیشتری از کارگران از کار بیکار شوند.

با این وجود، وزارت نفت و حتی تشکل های بخش خصوصی حل این مشکل را در حوزه وظایف دولت نمی دانند.

مهدی مهدوی، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی، به خبرنگاران می گوید که این هلدینگ متعلق به بخش خصوصی است و حل مسائل آن بر عهده وزارت نفت و دولت نیست و کارکنان آن باید پاسخ مسائل خود را به روش دیگری پیدا نمایند.

کارکنان پیمانی و قراردادی صنعت نفت و گاز ایران در حال حاضر نسبت به حقوق و مزایای شغلی خود معترض هستند اما به نظر می رسد که تا به امروز اقدام جدی برای حل مسائل شاغلان حوزه نفت و گاز انجام نشده است و اعتراض ها ادامه دارد.

برای مطالعه بیشتر گزارش دلیل اعتراض کارکنان نفتی چیست را از سایت خبرنگاران بخوانید.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7067

به "اعتراض کارگران پتروشیمی عسلویه، کارگران به چه معترض هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض کارگران پتروشیمی عسلویه، کارگران به چه معترض هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید