اعتبار مرمتی ارگ بم خوب بوده

به گزارش نوای پرنده پارسی، مدیر پایگاه های ثبت جهانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان این که زمان بهره مندی از ظرفیت های ارگ تاریخی بم فرا رسیده است، گفت: اعتبارات مناسبی برای پیشبرد فعالیت های مرمتی این اثر جهانی اختصاص یافته است.

اعتبار مرمتی ارگ بم خوب بوده

به گزارش خبرنگاران، فرهاد عزیزی در مراسم تودیع و معارفه مدیران پیشین و جدید پایگاه میراث جهانی بم و منظر فرهنگی آن که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار گردید، اظهار کرد: خوشبختانه امروز ارگ تاریخی بم در وضعیت پایداری قرار گرفته و می توان از ظرفیت های آن در راستای توسعه منطقه گام برداشت.

وی با اشاره به گذشت 15 سال از زلزله دلخراش بم، اضافه نمود: در آن حادثه بخش های زیادی از ارگ تاریخی بم فرو ریخت اما امروز با کمک مردم و مسؤولان محلی بیشتر قسمت های این بنای باشکوه مرمت و بازسازی گردیده است.

عزیزی با تاکید بر این که باید با کمک مدیران و مسؤولان محلی از ظرفیت های ارگ تاریخی بم بهره برداری گردد، گفت: زمان بهره مندی از ظرفیت های بالقوه و بالفعل این اثر ثبت جهانی فرا رسیده است.

مدیر پایگاه های ثبت جهانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر کارگاه های مرمتی در ارگ تاریخی بم و بیشتر بناهای موجود در محدوده منظر فرهنگی آن فعال هستند، اضافه نمود: در سال های اخیر اعتبارات مناسبی برای پیشبرد فعالیت های مرمتی این بنای ثبت جهانی اختصاص یافته است.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 119

به "اعتبار مرمتی ارگ بم خوب بوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتبار مرمتی ارگ بم خوب بوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید