تایید فوت 6 ایرانی در زلزله ترکیه

به گزارش نوای پرنده پارسی، براساس آمار های رسمی تا به امروز 38 هزار و 44 نفر بر اثر وقوع زلزله 7/8 ریشتری در منطقه جنوبی ترکیه فوت نموده اند و پیش بینی می گردد که تعداد کشته شدگان این حادثه سهمگین حداقل دو برابر آمار ارائه شده باشد.

تایید فوت 6 ایرانی در زلزله ترکیه

به گزارش ایسنا، چند روزی است که پس از سرانجام عملیات امداد و نجات و کاهش امید ها برای پیدا کردن افراد مانده در زیر اوار به صورت زنده، روند آواربرداری با تجهیزات سنگین در 10 استان زلزله زده ترکیه با یاری امدادگران از کشور های مختلف در حال اجرا است و پیش بینی می گردد که با پیشرفت آوار برداری ها، آمار کشته شدگان این زلزله مخرب و سهمگین افزایش قابل توجهی پیدا کند و اجساد مفقودین این حادثه نیز زیر آوار شناسایی شوند.

با توجه به سکونت تعدادی از ایرانیان از دانشجو ها و شهروندان ایرانی در بعضی از استان های زلزله زده ترکیه از جمله در سه استان دیاربک، غازی انتپ و آدانا، این برنامه ریزی از سوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران و سفارت ایران در ترکیه با هماهنگی با نهاد های مرتبط در داخل کشور صورت گرفت که این افراد بتوانند در صورت تمایل هرچه زودتر منطقه ها زلزله زده را ترک نموده و به ایران بازگردند که براساس آمار اعلام شده از سوی هاشم داداشی رئیس سازمان امور دانشجویان تا به امروز بیش از 130 نفر از دانشجویان ایرانی ساکن در ترکیه به کشور برگشته اند.

براساس آنچه که مقامات سفارت و کنسولی ایران در ترکیه تایید می نمایند در جریان زلزله اخیر ترکیه تا به امروز مرگ 6 ایرانی تایید شده است که 3 نفر از آن ها محمدرضا میراحمدی، مهدی سعیداوی و حامد مطرودی لژیونر های تیم نقص عضو بلدیه اسپور مالاتیا بودند که همراه تیم شان در هتل کرچوال حضور داشتند و تخریب 100 درصدی این هتل باعث مرگ این ورزشکاران شد.

بعلاوه شهره نجفی دانشجوی ایرانی که در قبرس شمالی تحصیل می کرد و به علت تعطیلات بین دو ترم به کشور ترکیه سفر نموده بود که در زلزله فوت کرد.

بعلاوه در اثر این زلزله دو زن ایرانی دیگر که یکی از آن ها دانشجو و دیگری مادر بوده فوت شده است.

اجساد این زنان در عثمانیه، آدیامان و دیاربکر شناسایی شده اند.

بعضی از منابع خبری می گویند این احتمال وجود دارد که تعداد ایرانی های کشته شده در این زلزله با توجه به شروع آواربرداری و شناسایی اجساد افزایش پیدا کند.

در بامداد روز دوشنبه 17 بهمن زلزله در مقیاس 7/8 در منطقه ها جنوبی ترکیه رخ داد و در این مدت شاهد پس لرزه های متعدد در آین منطقه ها با وسعت مختلف هستیم.

اولین زمین لرزه که مرکز آن در منطقه پازارجیک در استان قهرمان ماراش ترکیه بود در مقیاس 7.8 ریشتر در ساعت 4:17 بامداد (01:17 به وقت گرینویچ) روز دوشنبه 6 فوریه رخ داد. کمتر از 12 ساعت بعد، دومین زمین لرزه 7.6 ریشتری نیز همان منطقه را لرزاند.

در پی این زمین لرزه ها بیش از 3000 پس لرزه تا به امروز ثبت شده و مقامات از مردم خواستند به علت خطرات ناشی از ریزش بنا های تخریب شده، وارد ساختمان ها نشوند.

مقامات ترکیه می گویند: حدود 13.5 میلیون نفر در این کشور تحت تاثیر این زمین لرزه ویرانگر قرار گرفته اند.

منبع: فرارو
انتشار: 28 بهمن 1401 بروزرسانی: 28 بهمن 1401 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7771

به "تایید فوت 6 ایرانی در زلزله ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایید فوت 6 ایرانی در زلزله ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید