از به به چاپ بیست ویکم رسید

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، به اعتقاد بسیاری از منتقدان، از به یکی از متفاوت ترین رمان های دفاع مقدس است؛ هم به لحاظ فرم و هم از حیث نوع نگاه.

از به به چاپ بیست ویکم رسید

رمان از به فقط نامه است، نامه هایی که میان قهرمان های داستان رد و بدل شده و راوی قصه خلبان جانبازی است که به رغم نداشتن دو پا و ویلچرنشینی، درخواست پرواز دارد، در جایی و درحالی که یک دندان پُر نموده هم، مانع پرواز است. داستان اینچنین شروع می گردد و با نامه های همسر این خلبان و دوستان خلبانش و همسرانشان ادامه پیدا می نماید. در این بین نامه ای دیگر هم وارد می گردد؛ نامه دختری که در دوران جنگ - به خواست معلمشان - برای رزمندگان جنگ نوشته شده و اکنون دست خلبان جانباز است.

کم کم گره های داستان شکل می گیرد، می بینیم که خانواده این دختر در بمباران شهید شده اند و خلبان پس از سال ها قصد یاری به او دارد، در حالی که خودش بسیار محتاج یاری است و….

امیرخانی برای روایت، فرم سختی را انتخاب نموده و البته از پسش هم خوب برآمده است. او در این فرم، توصیف را که از اساسی ترین پایه های رمان است از دست داده و مجبور است هرچه می خواهد بگوید، لابه لای قالب نامه ها بگنجاند. عنوان همه نامه ها یک از و به داریم که تکلیف مخاطب را با نامه ادامه اش روشن می نماید و داستان پیش می رود.

از دیگر ویژگی های اثر، نوع نگاه امیرخانی به جنگ و بازماندگانش است. سختی های خلبان برای زندگی روزمره، مسائل همسر خلبان با تلاطم های روحی خلبان، زندگی دختر که خانواده اش را در بمباران از دست داده و دیگر خلبانان جنگ که امروز باید به قول نویسنده مسافرکشی نمایند -البته هوایی - و… ترکیبی است از آنچه تصویر از به را می سازد. امیرخانی به دنبال واقعیت زندگی آدم های قصه است، نه تصویری آرمانی و ناملموس. جنگ سختی ها و تلخی هایی دارد که میان جامعه هنوز چشیدنی و دیدنی است و این نقطه فزونی رمان است، واقع نگری در حوزه دفاع مقدس. نتیجه فرم متفاوت و نگاه دقیق نویسنده کتاب از به را خواندنی نموده است.

انتشارات کتاب نیستان، چاپ بیست ویکم این اثر رضا امیرخانی را در 136 صفحه و قطع رقعی روانه بازار نشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6949

به "از به به چاپ بیست ویکم رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از به به چاپ بیست ویکم رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید