از انتقال فناوری از ژاپن استقبال می کنیم

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران/آذربایجان شرقی معاون هماهنگی امور مالی استاندار آذربایجان شرقی از انتقال فناوری از کشور ژاپن به استان استقبال کرد و خواهان همکاری سفارت ژاپن در این راستا شد

از انتقال فناوری از ژاپن استقبال می کنیم

به گزارش خبرنگاران، منطقه آذربایجان شرقی، علی نواداد در ملاقات با سفیر ژاپن در حاشیه برنامه ماه فرهنگی این کشور در تبریز، اظهار داشت: برگزاری چنین برنامه هایی موجب آشنایی مردم آذربایجان شرقی با سنت ها و آئین های ملت های دیگر می گردد و مدیریت استان از این برنامه ها حمایت می نماید.

وی ضمن قدردانی از حمایت های دولت ژاپن از طرح های زیست محیطی کشورمان به ویژه احیای دریاچه ارومیه، توضیح داد: امیدواریم این حمایت ها ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اقدامات مناسبی که در این زمینه انجام شده، گفت: آب دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته 15 سانتی متر افزایش یافته است.

معاون استاندار با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018، مطرح نمود: انتقال تجربیات کشور ژاپن در این زمینه برای ما مفید خواهد بود.

وی اضافه نمود: خواهرخواندگی میان تبریز و شهرهای ژاپن سبب هرچه گرم تر شدن روابط میان دو کشور می گردد.

وی تاکید نمود: آذربایجان شرقی با دارا بودن بیش از 400 کارخانه در زمینه قطعات خودرو، ریلی و همچنین تامین قطعات نفت و پتروشیمی در تبریز یکی از قطب های صنعتی کشور محسوب می گردد که امیدواریم با حمایت های سفارت ژاپن، انتقال تکنولوژی این کشور به تبریز سریع تر انجام پذیرد.

سفیر ژاپن در ایران نیز در این ملاقات با اشاره به این که یکی از بهترین گروه های موسیقی کشورش در برنامه ماه فرهنگی ژاپن در تبریز حضور دارد، اظهار کرد: برگزاری کنسرت این گروه در تبریز و تلفیق آن با موسیقی آذربایجانی موجب گسترش اشتراکات فرهنگی دو کشور می گردد.

هیرویاسو کوبایاشی اضافه نمود: باید در زمینه های فرهنگی و مالی روابط ژاپن با تبریز گسترش یابد که در این خصوص قرارداد خواهرخواندگی تبریز با شهرهای ژاپن عمل پسندیده ای است.

وی با اشاره به گذشت یک سال از اجرای توافق برجام و عمل کردن ایران به تعهدات خود، اظهار داشت: ژاپن از این توافق حمایت می نماید چرا که ایران گام های مهمی در این زمینه برداشته و اعتماد دنیا به ایران بالا رفته است.

کوبایاشی در ادامه تاکید نمود: ژاپن همچون سال گذشته در زمینه محیط زیست و احیاء دریاچه ارومیه در کنار ایران خواهد بود.

پری ها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3863

به "از انتقال فناوری از ژاپن استقبال می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از انتقال فناوری از ژاپن استقبال می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید