احضار کاردار سفارت فرانسه از سوی ترکیه

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، در پی انتشار کاریکاتورهای جنجالی از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در نشریه فکاهی شارلی ابدو چاپ پاریس وزارت امور خارجه ترکیه کاردار سفارت فرانسه در آنکارا را احضار کرد.

احضار کاردار سفارت فرانسه از سوی ترکیه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

منابع مطلع در وزارت خارجه ترکیه اعلام کردند: کاردار سفارت فرانسه در آنکارا به وزارت خارجه [ترکیه] احضار شد، و در آنجا مراتب اعتراض [دولت ترکیه] نسبت به انتشار کاریکاتور [نشریه] شارلی ابدو به وی اعلام شد.

مقامات آنکارا با انتقاد از کاریکاتورهای مزبور خواهان اقدام دیپلماتیک و قانونی شدند. لازم به ذکر است که در بحبوحه تیره تر شدن روابط میان آنکارا و پاریس به دلیل اظهارات امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه علیه اسلام افراط گرا و انتشار کاریکاتورهای موهن علیه ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)، نشریه شارلی ابدو به انتشار کاریکاتورهایی علیه رئیس جمهور ترکیه اقدام کرد.

در واقع، ماکرون در حمایت از کاریکاتورهایی موهن از این دست که به بهانه دفاع از آزادی بیان و در پی قتل یک معلم فرانسوی در روز شانزدهم اکتبر به دست یک مرد جوان چچنی تبار منتشر شده اند، اتخاذ تدابیر سختگیرانه تر علیه افراط گرایان را وعده داد.

شایان ذکر است که پیش از انتشار کاریکاتورهای اردوغان در آخرین شماره نشریه شارلی ابدو، رئیس جمهور ترکیه در اعتراض به مواضع اسلام ستیزانه ماکرون خواهان بایکوت کالاهای فرانسوی شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5158

به "احضار کاردار سفارت فرانسه از سوی ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احضار کاردار سفارت فرانسه از سوی ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید