اجرای طرح آزادی صدور ویزا برای شهروندان ترک به آنکارا بستگی دارد

به گزارش نوای پرنده پارسی، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا ضمن دفاع از توافق پناهندگان با ترکیه تاکید نمود که لغو صدور ویزا برای شهروندان ترک تازه بعد از برآورده شدن شروط لازم از طرف ترکیه اجرایی می گردد.

اجرای طرح آزادی صدور ویزا برای شهروندان ترک به آنکارا بستگی دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در تبادل نظر با روزنامه تاگس اشپیگل از توافق پناهندگان با ترکیه دفاع نموده و همزمان از آنکارا درخواست کرد که قوانین اساسی مانند آزادی مطبوعات را قربانی نکند.

وی درباره طرح آزادی صدور ویزا برای شهروندان ترک نیز گفت: کمیسیون اتحادیه اروپا از ابتدا در این باره موضع آشکاری داشت و تغییری در این رویکرد خود نداده است. ترکیه متعهد شده است که 72 شرط برای این منظور را برآورده کند و تازه زمانی که این اتفاق بیفتد ما می توانیم صدور ویزا برای شهروندان ترک را لغو کنیم.

یونکر توضیح داد: اینکه آیا و چه موقع آزادی ویزا برای شهرووندان ترک اجرایی می گردد تا حد زیادی به ترکیه بستگی دارد. ما سهم خود در این راستا را بارها و بارها نشان داده و اعلام نموده ایم که آماده ایم این کشور را در راستای اصلاحات ضروری حمایت کنیم.

وی همچنین بر لزوم پایبندی ترکیه به حقوق اساسی مانند آزادی مطبوعات تاکید نموده و گفت که این حقوق اساسی نباید با استناد به قوانین مبارزه با ضد تروریسم نادیده گرفته گردد.

یونکر در بخش دیگری از این تبادل نظر به مسئله بحران پناهندگان پرداخته و توضیح داد که در چالشی به بزرگی بحران پناهندگان از ابتدا واضح بود که هیچ گونه اکسیر شفابخشی وجود ندارد.

وی توافق با ترکیه در مسئله پناهندگان را تنها بخشی از یک استراتژی جامع که در اتحادیه اروپا درباره آن تصمیم گیری شده است دانسته و از آن حمایت کرد.

دیمیتریس آوراموپولوس، کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا نیز با نگاهی به توافق پناهندگان اتحادیه اروپا با ترکیه در تبادل نظر با روزنامه دی ولت تاکید نمود که توافق با ترکیه یک بخش مهم کار ما در غلبه بر بحران پناهندگان است، اما تنها راه نیست.

فولکر کایدر، رئیس فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان نیز ابراز اطمینان کرد که ترکیه به توافق با پناهندگان پایبند خواهد ماند. همزمان وی به دولت ترکیه هشدار داد که از توافق پناهندگان به عنوان اهرم فشاری برای اجرای طرح آزادی ویزا برای شهروندان ترک استفاده کند.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3745

به "اجرای طرح آزادی صدور ویزا برای شهروندان ترک به آنکارا بستگی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح آزادی صدور ویزا برای شهروندان ترک به آنکارا بستگی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید