خشم فرانسوی ها از تجاوزات ارتش ترکیه به شمال سوریه

به گزارش نوای پرنده پارسی، فرانسه درباره هرگونه تحرک نظامی محتمل ارتش ترکیه در شمال سوریه، به آنکارا هشدار داد.

خشم فرانسوی ها از تجاوزات ارتش ترکیه به شمال سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فرانسه عصر دوشنبه به ترکیه در زمینه هرگونه اقدام نظامی در شمال شرقی سوریه هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه ,وزارت خارجه فرانسه درباره هرگونه اقدام ترکیه که نبرد علیه داعش در سوریه را با تهدید روبرو می نماید، هشدار داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در این باره گفت: پاریس به شدت از خبر عملیات یکجانبه ترکیه در شمال شرقی سوریه که می تواند به ثبات این منطقه آسیب برساند و پیامد های انسانی داشته باشد، نگران است.

به دنبال اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه مبنی بر احتمال حمله قریب الوقوع به کرد های سوریه، تصاویری از استقرار تجهیزات نظامی و نیرو های این کشور در مرز سوریه منتشر شده است. بعد از آن نیز اردوغان طی تماس تلفنی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه مصاحبه کرد.

دولت آلمان نیز دوشنبه با ابراز نگرانی از احتمال حمله ترکیه به مناطق شمال شرقی سوریه عنوان نمود که چنین مداخله ای می تواند موجب بی ثبات تر شدن هرچه بیشتر این کشور جنگ زده گردد.

سخنگوی دولت آلمان هشدار داد که موفقیت ها علیه داعش که به ادعای وی طور قابل توجهی توسط نیرو های کرد سوریه و با پشتیبانی بین المللی به دست آمده، نباید در معرض خطر قرار بگیرد.

نیرو های کرد های تحت حمایت آمریکا نیز اعلام کردند که نظامیان آمریکایی روز دوشنبه از مواضع شمال شرقی سوریه عقب نشینی نموده اند.

در بیانیه نیرو های کرد دموکراتیک سوریه آمده است: نیرو های آمریکایی به تعهدات خود عمل نکردند و نیرو های خود را از مناطق مرزی با ترکیه خارج کردند و ترکیه هم اکنون برای عملیات حمله به شمال و شرق سوریه آماده می گردد.

آنکارا و واشنگتن اوایل ماه آگوست در مورد ایجاد یک منطقه امن در خاک سوریه به یک توافق مقدماتی دست پیدا کردند و اوایل ماه سپتامبر، عملیات گشت زنی مشترک در شمال شرقی سوریه را شروع کردند که البته در مورد محدوده این منطقه امن و نحوه کنترل آن اختلاف نظراتی دارند.

دمشق به طور مداوم از تمامی کوشش های مشترک ترکیه و آمریکا و همچنین اقدامات یکجانبه در خاک سوریه بعنوان نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه انتقاد نموده است.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2601

به "خشم فرانسوی ها از تجاوزات ارتش ترکیه به شمال سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشم فرانسوی ها از تجاوزات ارتش ترکیه به شمال سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید