شروع فرآیند ثبت آمار در سامانه متمرکز آمار و اطلاعات پژوهشی دانشگاه آزاد

به گزارش نوای پرنده پارسی، مدیر کل پایش، نظارت و آمار و اطلاعات پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی از شروع فرآیند ثبت آمار در سامانه متمرکز آمار و اطلاعات پژوهشی (سماپ) در پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی این دانشگاه اطلاع داد.

شروع فرآیند ثبت آمار در سامانه متمرکز آمار و اطلاعات پژوهشی دانشگاه آزاد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دانشگاه آزاد، ایمان عطارزاده مدیر کل پایش، نظارت و آمار و اطلاعات پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سامانه متمرکز آمار و اطلاعات پژوهشی (سماپ) پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با هدف پایش و ارزیابی فعالیت های پژوهشی واحدهای دانشگاهی راه اندازی شده است.

وی گفت: این سامانه در راستای سامانه جامع پژوهشی دانشگاه بوده و آمار ثبت شده توسط واحدها و مراکز دانشگاهی به صورت گزارشات سه ماه (خاتمه هر فصل) جهت بهره برداری و پایش در سه سطح واحدهای دانشگاهی، استان و سازمان مرکزی دانشگاه مورد استفاده قرار می گیرد.

عطار زاده با بیان اینکه در این سامانه سعی شده است تا با استفاده از امکانات نرم افزاری و ایجاد یک فضای کاربری مناسب، آمار حوزه های مختلف پژوهشی به نحو شایسته گردآوری گردد، گفت: از دیگر اهداف این سامانه ایجاد یک ساختار اطلاعاتی متمرکز از مجموعه فعالیت های پژوهشی واحد های دانشگاهی و استان ها در کنار یک سیستم گزارش گیری و داشبورد مدیریتی است که از این طریق ضمن تهیه گزارش های متعدد امکان پایش و نظارت بر فعالیت های پژوهشی واحدها و استان ها را بطور یکپارچه فراهم می آورد.

مدیر کل پایش، نظارت و آمار و اطلاعات پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، اضافه نمود: یکپارچگی و تمرکز در جمع آوری و ارائه آمار و اطلاعات فعالیت های پژوهشی واحدها و استان ها از نقاط قوت سامانه سماپ است.

شایان ذکر است، دستورالعمل ثبت آمار و اطلاعات در سامانه سماپ توسط پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی به استان ها ابلاغ و مقرر شد واحدهای دانشگاهی حداکثر تا خاتمه آبان ماه سال 98 فرآیند ثبت اطلاعات را برای این دوره در دستور کار داشته باشند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2853

به "شروع فرآیند ثبت آمار در سامانه متمرکز آمار و اطلاعات پژوهشی دانشگاه آزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فرآیند ثبت آمار در سامانه متمرکز آمار و اطلاعات پژوهشی دانشگاه آزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید