آزمایشگاه های حوزه گوهر سنگ در کشور توسعه می یابد

به گزارش نوای پرنده پارسی، به منظور تقویت و توسعه آزمایشگاه های حوزه گوهر سنگ در کشور فراخوانی برای ثبت نام آزمایشگاه های حقیقی و حقوقی فعال در این حوزه منتشر شده است.

آزمایشگاه های حوزه گوهر سنگ در کشور توسعه می یابد

به گزارش خبرنگاران، در حوزه گوهر سنگ ها در کشور بضاعت بسیار خوبی به واسطه مواد معدنی و بعلاوه دانش وجود دارد و ایران جزو کشورهایی مطرح در این حوزه به لحاظ تنوع محسوب می گردد.

در راستای ساماندهی، تقویت و توسعه آزمایشگاه های حوزه گوهر سنگ در کشور و به منظور یاری به بهبود کسب و کار و ارتقای کیفیت خدمات در این حوزه، طرح ملی صنعت گوهر سنگ سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با همکاری و مشارکت شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر دارد نسبت به شناسایی و تقویت آزمایشگاه های حقیقی و حقوقی، مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی که دارای تجربه، تخصص و تجهیزات مرتبط در این حوزه هستند، اقدام کند.

به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بر همین اساس از آزمایشگاه های حقیقی و حقوقی فعال در این زمینه دعوت می گردد برای ثبت نام به پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی مراجعه نمایند.

مزایای عضویت در کارگروه ویژه گوهرسنگ شامل تشکیل کارگروه و انجمن آزمایشگاه های حوزه گوهر سنگ، تشکیل کارگروه ویژه کارشناسان و متخصصین حوزه گوهر سنگ، بهره مندی از حمایت های برگزاری کارگاه های آموزشی و تخصصی و بهره مندی از حمایت های اقتصادی و مشاوره تخصصی برای استقرار و دریافت اعتبارنامه استاندارد ISO/IEC17025 و بهره مندی از حمایت های متنوع به منظور تامین قطعات، تعمیر تجهیزات و خرید دستگاه های ساخت ایران می گردد.

به علت اهمیت موضوع و توجه ویژه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به تقویت این حوزه، حمایت های مطرح شده صرفا به مراکز آزمایشگاهی عضو شبکه آزمایشگاهی تخصیص داده می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 آبان 1401 بروزرسانی: 1 آبان 1401 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7716

به "آزمایشگاه های حوزه گوهر سنگ در کشور توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایشگاه های حوزه گوهر سنگ در کشور توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید