آب بنوشید تا زیباتر شوید

به گزارش نوای پرنده پارسی، به طور میانه هر انسانی به نوشیدن هشت لیوان آب در شبانه روز نیاز دارد، یعنی حدود دو لیتر آب آشامیدنی. با این حال افرادی که اضافه وزن دارند، به ازای هر 12/5 کیلو اضافه وزن نیاز به نوشیدن یک لیوان آب اضافی دارند. اگر شما ورزش می کنید با یک روز گرم و خشک تابستان را بیشتر زیر نور خورشید پشت سر می گذارید، میزان مصرف آب هم باید به تناسب افزایش یابد.

آب بنوشید تا زیباتر شوید

آب بنوشید تا زیباتر شوید

به طور میانه هر انسانی به نوشیدن هشت لیوان آب در شبانه روز احتیاج دارد، یعنی حدود دو لیتر آب آشامیدنی. با این حال افرادی که اضافه وزن دارند، به ازای هر 12/5 کیلو اضافه وزن احتیاج به نوشیدن یک لیوان آب اضافی دارند. اگر شما ورزش می کنید با یک روز گرم و خشک تابستان را بیشتر زیر نور خورشید پشت سر می گذارید، اندازه مصرف آب هم باید به تناسب افزایش یابد.

آب نوشیدنی شما بهتر است خنک باشد، چون آب خنک بهتر جذب سیستم می گردد تا آب گرم و شاید به همین علت است که همه ما نوشیدن آب خنک را ترجیح می دهیم. بعلاوه شواهدی وجود دارد که اثبات می نماید، نوشیدن آب خنک در واقع به سوخت و سوز کالری ها هم یاری می نماید.

گاهی نوشیدن هشت لیوان آب در هر روز برای مان به چالشی واقعی تبدیل می گردد. در اینجا چهارده نکته در اختیارتان قرار می دهیم که رسیدن شما به آن، هدف متعالی زیستی را آسان تر کند! بسیاری از متخصصین زیبایی می گویند: نوشیدن آب مورد احتیاج بدن تان مقرون به صرفه ترین و سریع ترین راه زیبایی و خوش تیپ تر شدن است. این گفته باید انگیزه کافی برای ما جهت نوشیدن آب ایجاد نماید.

1- در هر مقطعی از روز که تغییر فعالیت می دهید، یک لیوان بزرگ آب خنک نوش جان کنید، مثلاً در آغاز روز درست پس از برخواستن از خواب، درست پیش از ترک منزل برای رفتن به محل کار، وقتی در اداره پشت میز کارتان نشسته اید و غیره.

2- کار را برای خودتان ساده کنید: همواره یک شیشه پلاستیک پر از آب پاکیزه و خنک روی میزتان داشته باشید و در طول روز به سراغ آن بروید.

3- وقتی آبمیوه می خورید، نصف لیوان تان را با آب خالص پر کنید.

4- اگر هوس خوردن غذاهای غیرمغذی کردید، بلافاصله پس از صرف آن یک لیوان آب بنوشید.

5- به جای چای یا قهوه، یک لیوان آب گرم با یک قاشق عسل حل شده در آن نوش جان کنید.

6- تکه های کوچک لیموترش، پرتقال و دیگر مرکبات را در فریزر منجمد کنید و ازآنها به جای تکه های یخ بهره ببرید. آب خنک شده با آنها نشاط آورتر است و در ضمنًً قدری میوه مصرف نموده اید.

7- پس از هر بار توالت رفتن، برای تنظیم بهتر سیستم گوارشی تان یک لیوان آب بنوشید.

8- پیش از نوشیدن نوشیدنی های گازدار، سه یا چهار لیوان آب بهره ببرید. خواهید دید دیگر یا میلی به صرف نوشیدنی گازدار نخواهید داشت یا با نوشیدن نصف قوطی، از مصرف بقیه آن صرف نظر خواهید کرد.

9- دو برابر اندازه مصرف چربی ها آب بنوشید.

10- با هر وعده غذا دو لیوان پر از آب بنوشید؛ یکی قبل و یکی بعد از غذا. بعلاوه پیش از هر خوراکی وسط روز یا عصر، یک لیوان آب بنوشید تا میل به پرخوری بین وعده های اصلی غذا پیدا نکنید.

11- همواره یک بطری قابل پر کردن مجدد همراه داشته باشید و اوقات بیکاری، صف بانک، هنگامی که در اتوبوس یا مترو هستید و... آب بنوشید.

12- بلافاصله پس از آرایش کردن، دو لیوان آب بنوشید.

13- همواره هنگام تماشای تلویزیون، شستشوی رخت ها، شام پختن و غیره یک بطری بزرگ آب در دسترس داشته باشید.

14- به برنامه محافظت از پوست خود نوشیدن دو لیوان آب را

بیفزایید. لیوان آب را بنوشید، پوست را تمیز کنید؛ آن را مرطوب نمایید و غیره، و بعد دوباره آب بنوشید.

منبع:کوچه ما شماره 7.

منبع: راسخون
انتشار: 13 مهر 1400 بروزرسانی: 13 مهر 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7371

به "آب بنوشید تا زیباتر شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب بنوشید تا زیباتر شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید