SSC تواتارا چگونه سریع ترین خودروی جهان شد؟

به گزارش نوای پرنده پارسی، داوران گینس تایید کرده اند که ابرخودرو امریکایی SSC تواتارا توانسته است در رکوردگیری 22 مهرماه به نهایت سرعت 508.37 کیلومتربرساعت در راستا رفت و 532.93 کیلومتربرساعت در راستا برگشت برسد. دیگر رکورد جالب ثبت شده برای تواتارا، حفظ سرعت 517.16 کیلومتربرساعت در مسافت 1600 متر است که پیش از این به آگرا آر اِس تعلق داشت. البته شگفتی سازی SSC تواتارا به همین جا ختم نشد و این خودرو توانست رکورد های جانبی سرعت را که پیش از این در اختیار آگرا آر اِس بود، بهبود ببخشد.

SSC تواتارا چگونه سریع ترین خودروی جهان شد؟

خبرنگاران| SSC تواتارا خودروی سوپر اسپورت شرکت اس اس سی نورث آمریکا طی روز های گذشته رکورد سرعت خودروی جهان را شکست و شگفتی ساز شد. این مدل که تنها در صد دستگاه تولید خواهد شد، با ثبت سرعت 533 توانست لقب سریع ترین خودروی خیابانی را از آن خود کند.

به گزارش خبرنگاران، پیش از اس اس سی تواتارا شرکت بوگاتی با شیرون 300+ خودروی سوپر اسپرت خود توانسته بود با ثبت سرعت 490 کیلومتر بر ساعت، رکوردار سرعت خودرو شود. البته گرچه بوگاتی توانست لقب سریع ترین خودرو را نصیب شرکت خود کند. اما هرگز به سرعت افسانه ای 500 کیلومتر در سرعت دست نیافت.

اما حالا ابرخودروی شرکت اس اس سی نورث آمریکا با ثبت سرعت 533 کیلوتر در ساعت همه افسانه ها را به واقعیت بدل کرده و تاریخ ساز شده است.

داوران گینس تایید کرده اند که ابرخودرو امریکایی SSC تواتارا توانسته است در رکوردگیری 22 مهرماه به نهایت سرعت 508.37 کیلومتربرساعت در راستا رفت و 532.93 کیلومتر بر ساعت در راستا برگشت برسد. دیگر رکورد جالب ثبت شده برای تواتارا، حفظ سرعت 517.16 کیلومتربرساعت در مسافت 1600 متر است که پیش از این به آگرا آر اِس تعلق داشت.

البته شگفتی سازی SSC تواتارا به همین جا ختم نشد و این خودرو توانست رکورد های جانبی سرعت را که پیش از این در اختیار آگرا آر اِس بود، بهبود ببخشد.

شرکت اس اس سی نورث آمریکا که تا پیش از این به نام شلبی سوپر کارز نامیده می شد، به تازگی اعلام کرده که خودروی تواتارا رکورد جدیدی در سریع ترین مایل پروازی در جاده های عمومی با سرعت 313.12 مایل بر ساعت (503.92 کیلومتر بر ساعت) و سریع ترین کیلومتر پروازی در جاده های عمومی با 517.16 کیلومتر بر ساعت ثبت کرده است.

براساس اعلام کارشناسان خودرو، وزن کمتر ابرخودرو اس اس سی تواتارا نسبت به بوگاتی و قدرت موتور بیشتر آن، سبب شده که بوگاتی شیرون 300+ در زمینه بیشترین سرعت شکست بخورد.

این نخستین بار نیست که یکی از خودرو های شرکت اس اس سی نورث آمریکا رکورد سرعت خودرو های جهان را می شکند. پیش از این هم در 13 سپتامبر 2007، مدل SSC آلتیمیت ایرو با ثبت سرعت 412.22 کیلومتر بر ساعت در دو راستا مخالف، به عنوان سریع ترین خودرو تولیدی در جهان انتخاب شد.

اما در تازه ترین رکورد شکنی مدل جدید این شرکت با نام تواتارا توانست شگفتی ساز 2020 شود. براساس گزارش ها، فرایند ثبت رکورد خودروی سوپراسپرت اس اس سی تواتارا در همان راستا ایالتی 160 خارج از لاس وگاس و نزدیک به شهرستان پهرامپ انجام شد. نقطه ای که آگرا آر اِس سال 2017 در همان راستا تاریخ ساز شده بود. حالا هم اس اس سی تواتارا با رانندگی اولیور وب پیروز شد رکورد آگرا آر اِس و حتی شیرون سوپر اسپرت 300+ را بشکند.

در فرایند ثبت رکورد، اس اس سی تواتارا با استفاده از یک دستگاه اندازه گیری GPS و حضور دو شاهد رسمی ثبت رکورد جهانی در محل، اقدام به رکوردشکنی در کتاب گینس کرده است. این دستگاه اندازه گیری برای مشخص دقیق شتاب و سرعت چشمگیر تواتارا در دو جهت مختلف، به طور متوسط از حدود پانزده ماهواره استفاده کرده است.

نکته جالب توجه اینجاست که راننده اس اس سی تواتارا پس از اتمام رکورد شکنی با این خودرو، در مورد آن گفته که خودرو همچنان قدرتمند کار می کند و اگر باد های جانبی نبود، می توانست از این هم سریع تر برود.

اولیوز وب گفته می دانم که با شرایط بهتر می توانستیم سریع تر پیش برویم. وقتی به سرعت 530 کیلومتر بر ساعت نزدیک می شدم، تواتارا ظرف پنج ثانیه حدود 30 کیلومتر بر ساعت به سرعت خود می اضافه نمود. هنوز قدرت ماشین تمام نشده بود. باد های عرضی تنها چیزی بود که ما را از درک محدودیت های خودرو بازداشت.

کارشناسان خودرو می گویند که با لقب دریافت اس اس سی تواتارا به عنوان سریع ترین خودروی خیابانی و نیز با کناره گیری رسمی بوگاتی از تعقیب رکوردهای سرعت بالا، تنها هنسی با ونوم اف5 و کونیگزگ با جسکو هستند که می توانند برای شکستن رکورد سرعت با تواتارا رقابت کنند.

براساس اعلام شرکت سازنده اس اس سی تواتارا با یک موتور دوقلوی 5.9 لیتری V 8 با میل لنگ صفحه تخت است که با تغذیه از سوخت E 85 به میزان 1750 اسب بخار قدرت تولید می کند.

همچنین با رفتن به اکتان 91 باز هم به عنوان یک موتور عظیم قادر است 1350 اسب بخار در این هایپرکار موتور وسط (Mid-Engine) تولید می کند که دارای وزن خشک 1.247 کیلوگرم و ضریب پسای (درگ) 0.279 است.

تولید 100 خودروی محدود و تحویل مشتری درحال انجام است. قیمت این خودرو 1 میلیون و 625 هزار دلار شروع می شود و حداکثر قیمت آن 1.9 میلیون دلار برای نوع کاملاً بارگذاری شده با پنل نیروی نگهدارنده به سطح جاده است.

سازنده خودرو اس اس سی تواتارا تواتارا شرکت اس اس سی نورث آمریکا است که در زمینه تقویت خودرو های خاص کار می کند. این شرکت پیشتر شلبی سوپر کارز نامیده می شد.

همچنین محصول بعدی این شرکت آمریکایی بردار کوچک تر تواتارا است که حدود 700 اسب بخار قدرت و 300 تا 400 هزار دلار قیمت دارد ومی تواند رقیب مناسبی برای مک لارن 720 S و فراری F8 تریبوتو باشد.

اما همان طور که از یک خودروساز بسیار کوچک انتظار می رود، این سوپراسپرت جدید در تعداد بسیار کمتری ساخته خواهد شد. همچنین باید ببینیم SSC برای سوپراسپرت خود از کجا می خواهد پیشرانه بگیرد.

البته این احتمال وجود دارد که از پیشرانه های شرکت نلسون ریسینگ استفاده کند یعنی دقیقاً مثل همان موتور 5.9 لیتری V8 توئین توربوی تواتارا که ساخت همین شرکت است؛ اما متأسفانه باید مدت نسبتاً زیادی منتظر بمانیم تا این مدل جدید به بازار عرضه شود، چون تولید تواتارا سرعت زیادی ندارد و سالانه تنها 25 دستگاه از آن ساخته می شود.

منبع: فرادید
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5450

به "SSC تواتارا چگونه سریع ترین خودروی جهان شد؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "SSC تواتارا چگونه سریع ترین خودروی جهان شد؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "SSC تواتارا چگونه سریع ترین خودروی جهان شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید