9 خاصیت دارویی چای سفید در درمان بیماری ها

به گزارش نوای پرنده پارسی، چای سفید به طور موثری به افزایش متابولیسم بدن و در نتیجه به سوزاندن کالری های اضافه در طول روز یاری می نماید و باعث کاهش وزن می گردد.

9 خاصیت دارویی چای سفید در درمان بیماری ها

9 خاصیت دارویی چای سفید در درمان بیماری ها

چای سفید از گرانترین و مرغوب ترین چای هاست که به خاطر سرشار بودن از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی برای سلامتی بسیار مفید می باشد. از جمله خواص چای سفید می توان به شادابی پوست، افزایش متابولیسم بدن، کاهش فشار خون، کاهنده استرس، آرام بخشی طبیعی و ... اشاره نمود.

گیاه چای سفید

از جوانه ها و گلبرگ های تازه گیاه چای نوع خاصی از چای به دست می آید که به آن چای سفید می گویند چرا که پرزهای سفید نقره ای جوانه های نشکفته گیاه به آن ظاهری سفید می دهد. برای اینکه از اکسایش این گلبرگ ها جلوگیری نمایند آن ها را در نور طبیعی آفتاب خشک نموده و سپس مراحل بعدی تهیه چای را طی می نمایند. از آنجا که برای تهیه این نوع چای، فقط برگ هایی خاص از بوته ها چیده می شوند (چای سفید فقط از بوته های دا بای هائو به دست می آید) در بسیاری از کشورهای مشرق زمین به ویژه چین، ایران و هند در گروه گرانترین چای ها و دمنوش های طبیعی شناخته می گردد.

طرز تهیه چای سفید

طرز تهیه آن مشابه چای سبز می باشد. ابتدا آب را جوشانده، سپس ده دقیقه صبر نموده تا دمای آب به هشتاد درجه سانتیگراد برسد (آنتی اکسیدان های موجود در چای سفید و چای سبز به دمای بالاتر از هشتاد درجه حساس بوده و از بین می فرایند). سپس یک قاشق چایخوری چای سفید داخل فنجان ریخته و آب هشتاد درجه را به آن اضافه نموده و یک درپوش بر روی آن قرار داده (برای این کار می توان از لیوان مخصوص چای سبز استفاده کرد). بعد از پنج تا هشت دقیقه چای دم کشیده و آماده مصرف می باشد. دم نموده چای سفید به رنگ زرد کم رنگ است و دارای طعمی منحصر به فرد بوده و اندازهی شیرین است.

خواص چای سفید در درمان انواع بیماری ها

1- چای سفید سه برابر چای سبز یا سیاه، حاوی پلی فنل های آنتی اکسیدان است. این آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد ناشی از فرایند اکسیداسیون ترکیب شده و قبل از آن که فرصت نمایند به سلول های بدن آسیب برسانند آن ها را از بدن خارج می نماید. وجود آنتی اکسیدان عملکرد سلول های پوست را بالا برده، پوست را جوان نموده و از آفتاب سوختگی جلوگیری می نماید. بعلاوه می توان از تفاله چای سفید و سبز برای شادابی پوست به عنوان ماسک استفاده کرد.

2- چای سفید به طور موثری به افزایش متابولیسم بدن و در نتیجه به سوزاندن کالری های اضافه در طول روز یاری می نماید و باعث کاهش وزن می گردد.

3- این چای به طور طبیعی فشار خون را پایین می آورد و به شما یاری می نماید تا در برابرعوارض جانبی داروهای کاهنده فشار خون در امان باشید. بعلاوه به شما یاری می نماید که فشار خونتان را از طریق کاهش وزنتان به طور طبیعی هم کاهش دهید؛ همان طور که در بالا شرح داده شد.

4- چای سفید یک آرام بخش قوی و موثر برای اعصاب می باشد. انرژی را افزایش و استرس را کاهش می دهد.

5- از خواص دیگر آن می توان به کاهش قند خون و کلسترول، مسائل قلبی و سکته قلبی اشاره نمود.

6- به درمان سرطان معده ، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات یاری می نماید.

7- به سلامتی دهان و دندان و استحکام استخوان ها یاری می نماید.

8- خاصیت ضد قارچی، ضد باکتری و ضد ویروسی دارد و به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری می نماید. نوشیدن این چای در زمستان، ایمنی بدن را بالا برده و از سرماخوردگی ها و عفونت ها جلوگیری می نماید.

9- چای سفید حاوی ویتامین های بی 1، بی2، بی6، ویتامین ث، ویتامین کا، کاروتن (منبع ارزشمندی برای ویتامین آ)، اسید فولیک و مواد معدنی (منگنز، پتاسیم، روی، فلور) می باشد.

خواص شمرده شده برای چای سفید ارزش آن را حتی بالاتر از چای سبز قرار داده است. در فرآیند تخمیر چای سفید (از زمانی که برگ چای چیده می گردد تا زمانی که در معرض هوا قرار می گیرد) تغییراتی در ترکیبات چای رخ می دهد که اندازه کافئین را به حداقل ممکن می رساند.

آن چه مسلم است این است که نوشیدن یک تا دو فنجان چای سفید به صورت روزانه می تواند فواید بسیار زیادی برای همه ما داشته باشد و با وجود گرانی و کمتر در دسترس بودن ارزش امتحان کردنش را دارد.

منبع:سایت ستاره

منبع: راسخون
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7400

به "9 خاصیت دارویی چای سفید در درمان بیماری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 خاصیت دارویی چای سفید در درمان بیماری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید