10 چالش 30 روزه که زندگی بهتری برای شما می سازد

به گزارش نوای پرنده پارسی، تکنولوژیستی به نام مت کات می گوید وقتی زندگی کمی قابل پیش بینی می گردد، باید کارهای جدیدی را امتحان کنید. اگر احساس بی حوصلگی می کنید یا در سیکل انتها ناپذیر کارهای تکراری هر روز گیر افتاده اید، به شما می گوییم که چطور چالش 30 روزه می تواند همان انگیزه ای باشد که به آن احتیاج دارید.

10 چالش 30 روزه که زندگی بهتری برای شما می سازد

به گزارش خبرنگاران، برترین ها به نقل از Forbes نوشت: هدف گذاری نباید انقدر کار سفت و سختی باشد! در واقع کوشش برای رسیدن به اهداف، کار شاد و مفرحی است.

تکنولوژیستی به نام مت کات می گوید وقتی زندگی کمی قابل پیش بینی می گردد، باید کارهای جدیدی را امتحان کنید. اگر احساس بی حوصلگی می کنید یا در سیکل انتها ناپذیر کارهای تکراری هر روز گیر افتاده اید، به شما می گوییم که چطور چالش 30 روزه می تواند همان انگیزه ای باشد که به آن احتیاج دارید.

می توانید عادتی جدید بسازید یا یکی از عادات قدیمی خود را ترک کنید.

به چیزی فکر کنید که همواره دوست داشتید انجامش دهید و از همین حالا به مدت 30 روز برای انجامش برنامه ریزی کنید. به نظر می رسد 30 روز دقیقاً همان مدت زمانی است که برای ساختن عادتی جدید یا ترک عادتی قدیمی به آن احتیاج دارید. اما چند نکته را نباید فراموش کنید:

هر روز اهمیت دارد!

برای ایجاد هر عادتی باید استمرار به خرج دهید. اگر فکر می کنید ممکن است فراموش کنید، کارهایی را که هر روز انجام می دهید در دفتری ثبت کنید. یا هر روز در ساعت مشخصی آن کار را انجام دهید. یادتان باشد هیچ روزی را نباید از دست داد.

انجام چالش 30 روزه، اعتماد به نفس را افزایش می دهد

شاید روزهای اول کمی نامطمئن باشید، اما به مرور زمان اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنید.

فرض کنید کارمندی هستید که کل روزش را پشت کامپیوتر سپری می نماید. با چالش 30 روزه می توانید از فردی بی تحرک به کسی که هر روز با دوچرخه سر کار می رود تبدیل شوید. کسی چه می داند؟ شاید حتی روز آخر به کوهنوردی هم بروید!

چالش 30 روزه یادآوری می نماید که همه کار می توانید انجام دهید!

هر کاری را می توانید با چالش 30 روزه انجام دهید. راز موفقیت این چالش در آهستگی و پیوستگی آن است.

اهداف عظیم خود را به قدم های کوچک تقسیم کنید و هر روز بخشی از آن را انجام دهید. مطمئن باشید هر روز یک قدم برداشتن بهتر از ماه ها انتظار است.

تغییرات کوچک به مرور قدرتمند می شوند

می خواهید باور کنید یا نه، اهداف عظیم کوهی از خوش گذرانی اند! فقط کمی سخت به دست می آیند و به زمان احتیاج دارند. پس تغییرات کوچک به مرور قدرتمند می شوند و ما را به اهدافمان می رسانند.

در ادامه 10 چالش 30 روزه خاص را به عنوان نمونه معرفی می کنیم.

همان طور که قبلاً گفتیم، جذابیت چالش 30 روزه به آن است که مدت زمان کافی برای قابل انجام بودن یک کار و به همان میزان چالش برانگیز بودن آن را فراهم می نماید. در حالی که بسیاری از افراد منتظرند از شنبه هفته بعد آغاز نمایند، فرصت برای کسانی که می خواهند به اهداف شان برسند همواره مهیا است. در واقع، درِ فرصت هیچوقت بسته نیست. ماهی را هر موقع از آب بگیری، تازه است و همواره وقت برای پیشرفت وجود دارد. به همین جهت در ادامه 10 چالش 30 روزه را معرفی می کنیم که به پیشرفت و رشد شخصی شما یاری می نمایند.

1. به مدت 30 روز از افعال منفی استفاده نکنید

افعال منفی مثل نمی توانم، نمی خواهم، نمی گردد، انرژی منفی وارد می نمایند. به جای به کار بردن این افعال، جملات خود را طوری بیان کنید که مفهوم مثبتی داشته باشد. مثلاً به جای این که بگویید نمی خواهم این جا شام بخورم (منفی)، بگویید ترجیح می دهم جای دیگری شام بخورم. (مثبت)

هدف از انجام این کار این است که به ذهن تان عادت دهید اول نکات مثبت هر چیز را ببیند و کم تر بر روی نکات منفی تمرکز کند. به عبارتی از شدت منفی نگری خود بکاهید و به میزان مثبت نگری خود اضافه کنید.

2. به مدت 30 روز قانونِ انتظار نداشتن وضع کنید

چه انتظاراتی از خود یا دیگران دارید؟ اگر هیچ انتظاری در کار نبود، چه دیدی داشتید؟ چه اعتقاداتی پشتِ انتظارات تان جا خشک نموده اند؟ اگر هیچ انتظاری از بقیه نداشته باشید، رابطه تان با آن ها چطور می گردد؟

انتظارات بر اساس تجربیات شخصی زندگی، تربیت، فرهنگ، مذهب و ... ایجاد می شوند. وقتی در دادگاه عقل، قضاوت کردن دیگران را به حالت تعلیق درمی آورید، درهای ذهن تان را به دنیای جدیدی باز می کنید.

3. به مدت 30 روز یکی از کارهایی را که دوست دارید تمرین کنید

مثلاً دوست دارید بیشتر ورزش کنید. در برنامه 30 روزه، خود را موظف کنید هر روز صبح کتونی های ورزشی خود را بپوشید و قبل از صبحانه کمی بدوید. چند روز اول ممکن است تنبلی کنید، اما اگر این زنجیره را حفظ کنید، روز سی و یکم به ورزش کردن عادت می کنید و برعکس ممکن است اگر برای دویدن بیرون نروید، احساس خستگی کنید.

یا دوست دارید زبان جدیدی یاد بگیرید. هر روز حداقل یک ربع برای یادگیری آن وقت بگذارید. مطمئناً در انتها 30 روز هنوز آن زبان را به طور کامل بلد نیستید. اما حداقل با 30 روز پیش، تفاوتی دارید و حال که زبان خواندن برایتان به عادت تبدیل شده است، می توانید روزهای بعد هم به یاد دریافت آن ادامه دهید.

4. به مدت 30 روز ساعتی را برای خلوت کردن با خود اختصاص دهید

اگر هر روز فقط یک ساعت برای خودتان وقت داشته باشید، چکار می کنید؟ کتاب می خوانید؟ ورزش می کنید؟ با بچه ها بازی می کنید؟ یا مهم تر از این، آن یک ساعت چه تاثیر خوبی بر زندگی تان می گذارد؟

منظورمان این است که همه هر روز 24 ساعت فرصت دارند، اما هر کسی برای وقتش اولویت بندی ندارد.

فکر می کنید چرا به نظر می رسد برخی افراد وقت بیشتری دارند و کارهای بیشتری انجام می دهند؟

جواب ساده است: آن ها می دانند اولویت هایشان چه چیزهایی هستند و هر روز طبق همان پیش می فرایند.

به وقت گذاشتن برای خود به عنوان یک هدف نگاه کنید و 30 روز آن را تمرین کنید. روز سی و یکم خودتان می بینید که چقدر احساس بهتری دارید و به چه چیزهایی رسیدید.

5. مصرف شکر را کاهش دهید

مطالعات نشان داده اند شکر باعث پوسیدگی دندان ها و کاهش تیزهوشی می گردد و مصرف آن به چاقی اضافه می گردد و احتمال ابتلا به افسردگی و دیابت را افزایش می دهد. پس گمانم ارزشش را داشته باشد که حداقل 30 روز تمرین کنید کمتر شکر بخورید.

6. هر روز کتاب بخوانید

تکنولوژی آنقدر پیشرفت نموده است که هر زمان که بخواهید می توانید کتاب، مقاله، مجله و روزنامه دانلود کنید یا از اطلاعات سایت های معتبر بهره ببرید.

در چالش 30 روزه می توانید از هر زمانی برای کتاب خواندن بهره ببرید. در صف نانوایی ایستاده اید؟ کتاب بخوانید. منتظر آمدن اتوبوسید؟ کتاب بخوانید. به عبارت بهتر هر روز دنبال کوچک ترین وقت های هدر رفته بگردید و آن ها را با کتاب خواندن پر کنید.

7. به مدت 30 روز بیشتر گوش دهید

گوش دادن را حین مکالمه با اطرافیان تمرین کنید و یاد بگیرید که همواره باید قبل از حرف زدن فکر کنید.

8. به مدت 30 روز یاری کردن را تمرین کنید

یک روش ساده این است که هر روز یاری هایی که از دیگران دریافت می کنید را در مقابل یاری هایی که خود به دیگران می کنید، بنویسید و تمرین کنید تعداد مورد دوم بیشتر گردد.

9. تصمیمات خود را بنویسید

این بهترین روش برای افزایش هوش هیجانی محسوب می گردد و سه نکته را برایتان روشن می سازد:

الف- چه چیزی باعث می گردد تصمیم خوب یا بد بگیرید.

ب- چه چیزی باعث می گردد قاطع باشید.

ج- چطور احساسات در نتیجه تصمیمات شما مهار می شوند.

10. به مدت 30 روز خود را به خوردن غذای سالم عادت دهید

واضح است که آب کرفس خوشمزه نیست و به زور از گلویتان پایین می رود! اما به این فکر کنید که چقدر روی سلامت شما تاثیر مفیدی می گذارد. ذائقه شما می تواند با تمرین تغییر کند. پس به خوردن غذاهای سالم ادامه دهید تا به طعم شان عادت کنید.

سوال این است: منتظر چه هستید؟

30 روز آینده چه بخواهید چه نخواهید می گذرد. پس چرا از همین امروز کاری را که همواره می خواستید انجام دهید آغاز نمی کنید؟ فقط کافی است به مدت 30 روز به خودتان فرصت بدهید و تاثیرات عظیم آن را در روز سی و یکم مشاهده کنید!

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4205

به "10 چالش 30 روزه که زندگی بهتری برای شما می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 چالش 30 روزه که زندگی بهتری برای شما می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید