یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛ نبرد تاتنهام و دورتموند بدون ستاره ها، جدال تاریخی آژاکس و رئال مادرید به یاد یوهان کرایف

به گزارش نوای پرنده پارسی، در ادامه دیدار های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب دو دیدار دیگر از ساعت 23 و 30 دقیقه برگزار می گردد.

یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛ نبرد تاتنهام و دورتموند بدون ستاره ها، جدال تاریخی آژاکس و رئال مادرید به یاد یوهان کرایف

به گزارش،در ادامه دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب دو دیدار دیگر از ساعت 23 و 30 دقیقه برگزار می شود که تاتنهام از دورتموند میزبانی می نماید و رئال مادرید مهمان آژاکس است.

تاتنهام - دورتموند

در یکی از حساس ترین دیدارهای این مرحله ، تیم تاتنهام در استادیوم ویمبلی لندن و با قضاوت متئو لاهوز اسپانیایی میزبان دورتموند آلمان است. مصاف این دو تیم با توجه به اینکه هر دو تیم بازیهای هجومی انجام می دهند می تواند از جذابت های بالایی برخوردار باشد.

تیم تاتنهام که ماه گذشته دو بازیکن ارزشمند خود دله علی و هری کین را به دلیل مصدومیت از دست داده بود اما این تیم بدون این دو بازیکن نیز هر سه بازی اخیر خود در لیگ برتر را با پیروزی پشت سر گذاشت تا نشان دهد بدون این دو ستاره نیز تیم خطرناکی است. این دو ستاره برای این مسابقه نیز در دسترس نیستند. دیویس، دایر، دنی رز و یانسن دیگر مصدومان تاتنهام برای این بازی هستند.

شاگردان پوچتینو در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا ، پشت سر بارسلونا و در رقابتی بسیار نزدیک با اینتر به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شدند. آنها در لیگ برتر نیز در رتبه سوم قرار دارند و فقط پنج امتیاز با صدر جدول فاصله دارند.

در طرف مقابل تیم دورتموند نیز این فصل بسیار آماده نشان داده و اکنون در صدر جدول بوندس لیگا قرار گرفته است اگرچه آنها در سه بازی آخر خود در بوندس لیگا و جام حذفی آلمان پیروز به کسب پیروزی نشده اند. شاگردان لوسین فاوره در دور گروهی لیگ قهرمانان نیز عملکرد خیلی خوبی داشتند و بالاتر از اتلتیکو مادرید در گروهشان صدرنشین شدند. پیروزی چهار بر صفر آنها در وستفالن مقابل اتلتیکو در دور گروهی نشان از خط آتش قدرتمند تیم فاوره است. هر چند آنها در دفاع نیز ضعف زیادی دارند و در دوبازی آخر خود شش بار دروزشان باز شده. آنها در مسابقه آخرشان در بوندس لیگا پیروزی سه بر صفر مقابل هوفنهایم را در 12 دقیقه از دست دادند و به تساوی رضایت دادند.دیالو و ویگل دو مدافع وسط زنبورها، جوان هستند و از تجربه لازم برای بسته نگه داشتن دروازه در بازیهای مهم برخوردار نیستند.

  • زنبورها برای این مسابقه کاپیتان تاثیرگذار تیمشان یعنی مارکو رویس را در اختیار ندارند و آسیب دیدگی بدموقع این ستاره در آستانه بازی با تاتنهام، طرفداران تیم دورتموند را نگران کرد.آلکاسر، وایگل، پیشچک، آکانجی دیگر مصدومان دورتموند برای این بازیند.
  • تاتنهام و دورتموند در چهار فصل اخیر لیگ قهرمانان سه بار با هم برخورد نموده اند که در چهار دیدار قبل هر تیم دو بار پیروز شده است.
  • دورتموند در چهار بازی قبل مقابل تاتنهام در همه بازیها پیروز به گلزنی شده است.
  • بین 16 تیمی که گام به این مرحله گذاشتند ، تاتنهام تنها تیمی است که با تفاضل گل منفی(1-) از گروهش صعود نموده است.

آژاکس - رئال مادرید

در دیگر مسابقه امشب، تیم آژاکس در استادیوم یوهان کرایف آرنا شهر آمستردام و با قضاوت دامیر اسکومینا اهل کشور اسلوونی میزبان رئال مادرید اسپانیاست.

تیم آژاکس در لیگ هلند پایین تر از تیم آیندهوون در رتبه دوم قرار گرفته است اما در لیگ قهرمانان و در دور گروهی این بازیها عملکرد بسیار خوبی داشت. این تیم در رقابتی بسیار نزدیک با تیم بایرن مونیخ صدر جدول را به این تیم واگذار کرد و خود به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شد تا به قرعه ای بسیار سخت برخورد کند. البته بایرنی که در آن گروه اول شد ، قرعه اش در این مرحله آسان تر از آژاکس نشد و باید مقابل تیم لیورپول به میدان برود. شاگردان اریک تن هاگ در دور گروهی شکستی نخوردند حتی مقابل تیم قدرتمند بایرن . البته آنها در آخرین دیدار خود در لیگ اردیویژه هلند مغلوب شدند و با شکست به استقبال مادریدی ها رفتند.

تن هاگ برای این دیدار به جز ماکسیمیلان ووبر مدافع 21 ساله و اترشیشان که در بازی آخر مقابل بایرن اخراج شد و از این بازی محروم است ، فرانکی دی یونگ و و ماگالان را نیز به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

در طرف مقابل پرافتخارتین تیم اروپا و مدافع عنوان قهرمانی با روحیه ای مناسب گام به این دیدار می گذارد . رئال مادرید ابتدای هفته در دربی مادرید اتلتیکو مادرید را شکست داد و به رتبه دوم لالیگا رسید. رئال مادرید با سولاری با تیمی جوان و متحول شده از نتایج ضعیف ابتدای فصل فاصله گرفته و این مربی بدون توجه به نام ستاره ها ، هر بازی تیمی آماده را راهی زمین می نماید.

مادریدی ها سه بازی بسیار سخت پشت سر هم داشتند که دو بازی را با پیروزیت پشت سر گذاشتند ؛ آنها ابتدا مقابل بارسا در نیوکمپ و در جام حذفی به تساوی یک بر یک دست یافتند و سپس اتلتیکو مادرید را در زمین حریف سه بر یک بردند و حال یک بازی سخت دیگر خارج از خانه مقابل آژاکس دارند.

  • آژاکس هر شش مسابقه آخر اروپایی خود را مقابل رئال مادرید باخته است و فقط دو گل زده و 20 گل خورده است.
  • مصاف های این دو تیم فقط یک بار مساوی به سرانجام رسیده است و آن هم به نخستین تقابلشان در فصل 68/1967 برمی شود که با تساوی یک بر یک به سرانجام رسید.
  • نخستین گل را در تقابل های تاریخ این دو تیم ، یوهان کرایف فقید در همان دیدار یک بر یک برای تیم آژاکس به ثمر رسانده است.
  • آژاکس یکی از پنج تیمی است که در مسابقات لیگ فصل لیگ قهرمانان شکست نخورده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 828

به "یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛ نبرد تاتنهام و دورتموند بدون ستاره ها، جدال تاریخی آژاکس و رئال مادرید به یاد یوهان کرایف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛ نبرد تاتنهام و دورتموند بدون ستاره ها، جدال تاریخی آژاکس و رئال مادرید به یاد یوهان کرایف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید