یورو 2020، گروه C؛ آغوش باز مرحله حذفی برای لاله های پژمرده

به گزارش نوای پرنده پارسی، در سومین گروه از رقابت های جام ملت های اروپا هلند نه تنها مدعی اصلی صعود است بلکه راهی نسبتاً آسان برای رفتن به مرحله بعدی دارد.

یورو 2020، گروه C؛ آغوش باز مرحله حذفی برای لاله های پژمرده

به گزارش خبرنگاران، شانزدهمین دوره جام مهمترین تورنمنت ملی فوتبال در قاره اروپا، با یک سال تأخیر خاتمه از روز بیست و یکم خرداد آغاز می گردد؛ دوره ای متفاوت از ادوار قبلی که 11 شهر مختلف قاره سبز میزبان بازی های آن خواهند بود و 24 تیم راه یافته برای رسیدن به فینال ومبلی در شش گروه 4 تیمی با هم مصاف خواهند داشت.

به همین بهانه به معرفی هر یک از گروه های حاضر در این رقابت ها خواهیم پرداخت که دو تیم نخست آن به صورت مستقیم به مرحله یک هشتم نهایی صعود خواهند کرد و 4 تیم از تیم های سوم برتر هم جواز حضور در مرحله حذفی را کسب می نمایند.

گروه C؛ آغوش باز مرحله حذفی برای لاله های نارنجی

هلند

بعد از تجربه عبور از جهنمی که با ناکامی در صعود به جام جهانی 2018 برایش ساخته شد، هلند با راهنمایی رونالد کومان احیا شد و به آسانی از مرحله مقدماتی یورو 2020 به فاز نهایی این رقابت ها رسید. در کنار آن، لاله های نارنجی تا آخرین ایستگاه کسب نام قهرمانی لیگ ملت های اروپای سال 2019 رفتند و تنها پرتغال میزبان بود که مانع قهرمانی شان شد.

اما از شانس بد هلندی ها، سرمربی شان ناگهان فرصتی که همواره در آرزویش بود را به دست آورد و سرمربی بارسلونا شد. بازگشت به نوکمپ برای ستاره سابق کاتالان ها آنقدر فریبنده بود که نتوانست تعویق یکساله یورو 2020 به خاطر شیوع کرونا را برای کامل کردن فرایند احیای هلندی ها تحمل کند. رفتن او همانا و دلهره طرفدارانی که تازه به اوج گیری دوباره تیم شان اوج خوشبین شده بودند همانا. با رفتن کومان، فرانک دی بوئری رو کار آمد که اگرچه در آژاکس نتایج خوبی کسب نموده بود اما در تیم ملی همانند زمانی که راهنمایی اینتر را برعهده داشت، نتوانست طرفداران را راضی کند.

کسب نتایجی نه چندان دلچسب برابر تیم هایی مانند ایرلندشمالی، بوسنی و هرزگوین و ترکیه و علاوه بر آن غیبت طولانی مدت یکی از ستون های تیم، فیرجیل فن دایک به خاطر مصدومیت در ابتدای فصل گذشته، سبب شده ابرهای شک و تردید روی سر نارنجی پوشان سایه بیندازد. با تمام این ها هلند آنقدر ستاره دارد که بتواند یک از تیم های برجسته تورنمنت باشد و در کانون توجه قرار بگیرد. ضمن اینکه روی کاغذ هم این تیم در گروهی قرار گرفته که قطعاً آرزوی دیگر سرگروه های یورو 2020 است.

ستاره تیم

ممفس دپای بال تیم لیون فرانسه برای هلند نقش بازیکن گره گشا را بازی می نماید اما اگر یک نفر باشد که پتانسیل تأثیری گذاری بیشتر بر عملکرد لاله ها را داشته باشد، آن یک نفر جورجینیو واینالدوم هافبک تازه بارسلونا است. این بازیکن 30 ساله جزو با سابقه ها و برترین های تاریخ تیم ملی هلند به تعداد می رود که در 73 بازی ملی اش 22 گل زده است.

اوکراین

آندری شوچنکو برترین گلزن تاریخ تیم ملی اوکراین و سابقه گلزنی هایش در میلان برای کمتر کسی ناشناس است. او در 17 سال حضورش در تیم ملی اوکراین سمبل این تیم بود و مهره سرنوشت ساز کشور در بازی های عظیم. حالا او در پستی دیگر آمده که سرنوشت ساز باشد. در واقع او وظیفه او در اولین تجربه مربیگری اش این است که راه سرنوشت سازی را به شاگردانش نشان دهد. آمارهای اوکراین پیش از ورود به یورو 2020 هم خوب بوده و هم بد. مردان شوچنکو در 10 بازی قبلی شان تنها یک پیروزی کسب نموده اند اما همان یک پیروزی مقابل رقیب قدرتمندی مانند اسپانیا بوده تا ثابت گردد که اگر روز، روز اوکراینی ها باشد آنها توان شاخ و شانه کشیدن برای مدعیان را دارند. زرد آبی پوشان شرق اروپا، از ابتدای سال 2021، یک تساوی ارزشمند هم برابر فرانسه کسب نموده اند که نشان دهنده پتانسیل آنها برای دردسرسازی برای عظیمان بود.

ستاره تیم

اولکساندر زینچنکو شاید در بیشتر مدت قابل توجهی از دوران حضورش در منچسترسیتی نقش دفاع چپ را ایفا نموده باشد اما او قلب تپنده اوکراینی ها در میانه میدان است. به جز او اوکراینی ها روی درخشش دروازه بان شان اوندری پیاتوف هم که در تیم شاختار دونتسک اوکراین بازی می نماید حساب نموده اند.

اتریش

این سومین حضور اتریش در چهار دوره قبلی یورو است که البته به لطف برخورداری از راستا نه چندان سخت در مرحله مقدماتی با حضور رقبایی مانند لهستان، مقدونیه، اسلوونی، رژیم اشغالگر قدس و لتونی صورت گرفت. فرانکو فودا اما تیمی با استعداد را در اختیار دارد که شامل بازیکنانی مانند مارسل سابیتزر از لایپزیگ، والنتینو لاتزارو از میلان و مارکو آرناتوویچ از تیم شانگهای پورت چین می گردد اما این کریستین بائوم گارتنر بال راست تیم است که پتانسیل تبدیل شدن به پدیده اتریشی ها در تورنمنت سال جاری را دارد، بازیکنی که در بازی محبت آمیز اخیر اتریشی ها مقابل انگلیس قبل از آغاز یورو 2020 هم چندین بار سه شی را آزار داد.

ستاره تیم

با همه بازیکن بااستعدادی که اتریش دارد، این دیوید آلابا مدافع میانی سابق و حال حاضر رئال مادرید است که از او انتظار می رود فرماندهی تیمش را برای صعود از مرحله گروهی برعهده بگیرد و در عین حال حواسش به دفع تهدیدها از دروازه کشورش هم باشد. آلابای 28 ساله به نسبت بیشتر همسن و سالان خود از تجربه بیشتری برای بازی در تورنمنت های عظیمی ملی و باشگاهی برخوردار است، فاکتور مهم و ارزشمندی که بیشتر هم تیمی هایش از آن محروم هستند.

مقدونیه

24 تیمی شدن یورو از دوره قبل خبری خوب برای یکسری از کشورها بود که معمولاً شانسی برای حضور در یورو را نداشتند و مقدونیه هم یکی از آنها است که سال جاری برای اولین بار حضور در جام ملت های اروپا را تجربه می نماید. اما صعود به مرحله نهایی رقابت ها از پلی آف شاید شگفتی سازترین دستاور مقدونیه ای ها طی 12 ماه اخیر نبوده باشد چرا که مردان ایگور آنجلوفسکی در بازی های ملی ماه مارس توانستند با غلبه بر آلمان پرستاره ، همه را غافلگیر نمایند. با این حال شاید کمتر کسی برای مقدونیه ای ها به مقدار سه تیم دیگر گروه شانس صعود قائل باشد.

ستاره تیم

ازیجان آلیوسکی از تیم لیدزیونایتد یکی از سرشناس ترین چهره های تیم ملی مقدونیه است. الیف الماس هافبک تیم ناپولی هم یکی از آنهایی است که می تواند روی درخشش وی حساب باز کرد. با این حال بدون شک گوران پاندف 37 ساله مهاجم تیم جنوای ایتالیا هنوز هم سرشناس ترین و تأثیرگذارترین بازیکن مقدونیه ای ها به تعداد می رود و آمار وی که حاکی از ثبت 37 گل برای تیم ملی کشورش دارد هم گواه این موضوع است.

نبرد مجذوب نماینده

مصاف هلند با هر یک از دیگر تیم های گروه مجذوب نمایندهیت های خاص خودش را دارد اما جدال اتریش و اوکراین یکی از بازی های دارای پتانسیل معین سرنوشت گروه است.

پری ها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7080

به "یورو 2020، گروه C؛ آغوش باز مرحله حذفی برای لاله های پژمرده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یورو 2020، گروه C؛ آغوش باز مرحله حذفی برای لاله های پژمرده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید