همه چیز درباره هشت تنیسور برتر جهان

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرگزاری ایسنا: به نقل از آس، تنیس مسترز لندن با حضور هشت تنیسور برتر جهان برگزار می شود. رافائل نادال که در رتبه هشتم رنکینگ تنیسورهای برتر جهان قرار گرفته است در این بازی ها حاضر نشد و به جایش دومینیک تیم، مرد شماره 9 جهان در این بازی ها رقابت خواهد کرد. هر هشت تنیسور گذشته متفاوتی دارند. اندی ماری و نواک جوکوویچ به عنوان بخت نخست قهرمانی در این بازی ها به حساب می آیند و برای قرار دریافت در صدر رنکینگ تلاش خواهند کرد.

همه چیز درباره هشت تنیسور برتر جهان

اندی ماری

مرد جدید شماره یک دنیا(نخستین بریتانیایی) در این رتبه در گلاسکو(اسکاتلند) به دنیا آمد و خیلی زود بازی تنیس را شروع کرد. او از سه سالگی با تشویق مادرش به این ورزش پرداخت. مادر ماری اکنون کاپیتان تیم زنان بریتانیا در جام کنفدراسیون هاست. برادرش جیمی نیز تنیس بازی می کند و در دبل خوب کار می کند. او در لندن به همراه سوارس برزیلی برابر هربرت و ماهوت فرانسوی بازی خواهند کرد و در صورت پیروزی می توانند عنوان بهترین زوج سال را در مسابقات تنیس کسب کنند.

ماری در سال 1966 زمانی که 9 سال داشت، شاهد جنایت مدرسه دانبلین بود. توماس همیلتون 17 نفر را در این ماجرا به قتل رساند و سپس خودکشی کرد. مرد شماره یک دنیا 15 تا 17 سالگی خود را در بارسلونا گذراند، به آکادمی سانچس کاسال رفت و زیر نظر امیلیو سانچس ویکاریو کار کرد. اندی علاقه زیادی به فوتبال دارد. پدر بزرگش، روی ارسین، فوتبالیست حرفه ای بود. ماری ممکن بود در گلاسکو رنجرز پا به توپ شود اما این اتفاق نیفتاد. تنیسور بریتانیایی همچنین از تماشای بوکس و بسکتبال لذت می برد ولی در بازی تنیس خیلی خوب دفاع می کند. قدرت فیزیکی اش دلیل این توانایی است. در تمام ضربات مسلط است و در بک هند با هر دو دست عالی کار می کند. او تاکنون در مسترز لندن قهرمان نشده است. در افتخاراتش دو قهرمانی در ویمبلدون، یک قهرمانی در Us Open و دو قهرمانی در المپیک دیده می شود. در سال 2015 با کیم سیرز ازدواج کرد. همسرش دانشجوی ادبیات انگلیسی است. امسال اولین فرزندش به دنیا آمد. نام دخترش سوفیا اولیویا است. مرد شماره یک دنیا زیر نظر جیمی دلگادو کار می کند. در لندن نیز او را ایوان لندی همراهی و با او کار می کند.

نواک جوکوویچ

جوکووویچ در سال 1987 در بلگراد صربستان به دنیا آمد. از چهار سالگی به بازی تنیس مشغول شد و از 16 سالگی به صورت حرفه ای در این رشته کار کرد. او را نوله یا جوکو می نامیدند. تنیسور صربستانی در خانواده ای بزرگ شد که علاقه زیادی به اسکی داشتند (پدر و عموهایش به صورت حرفه ای به این ورزش می پرداختند.) همچنین خانواده اش فوتبالدوست هستند. جوکوویچ دو برادر کوچک تر از خود دارد که علاقمند به تنیس هستند. الگوی مرد شماره دو دنیا پیت سمپراس است. جوکوویچ در آکادمی نیکی پیلیک مونیخ آموزش دید. او یک موسسه دارد که مدتی است اداره اش را بر عهده یک فرد مذهبی سپرده است.

تنیسور صربستانی برخلاف چهره خشک و جدی اش در جریان مسابقات، فردی دوست داشتنی و شوخ است. سرمربی اش بازیکن مشهور سابق تنیس، بوریس بکر است. مرد شماره دو دنیا در همه بازی ها قدرتی بازی می کند. جوکوویچ تاکنون در چهار گرند اسلم پیروز شده است. او 122 هفته پیاپی مرد شماره یک دنیا به حساب می آمد تا اینکه ماری هفته گذشته این عنوان را به خود اختصاص داد. او دومین ورزشکار در فتح مسترز است (پنج بار) و تنها پس از راجر فدرر با 6 قهرمانی واقع شده است. در سال 2013 با یلنا ریتیک ازدواج کرد و پسری به نام استفان دارد.

استن واورینکا

واورینکا در سنت بارتلمی سوییس به دنیا آمد. در 15 سالگی مدرسه را رها کرد تا تمرکزش روی تنیس باشد. پدر و مادرش، وولفرام و ایزابل در گلخانه ای کار می کنند تا به افراد ناتوان کمک کنند. واورینکا سه برادر دارد. بک هندهایش عالی هستند و از انتهای زمین خوب حمله می کند. یکی از ضرباتش 232 کیلومتر بر ساعت سرعت داشت. او زیر نظر مگنوس نرمان کار می کند. مرد شماره سه دنیا تاکنون اپن استرالیا را فتح کرده است و در رولان گاروس و Us Open یک بار قهرمان شده است. همچنین در سال 2008 به مدال طلای المپیک لندن دست یافت. او در سال 2009 با ایلهام ویلود ازدواج کرد و یک فرزند دختر از او دارد اما در سال 2010 از او جدا شد و دوباره باهم زندگی کردند که باز هم در سال 2015 از هم جدا شدند. واورینکا در دبل هم بازی راجر فدرر بود اما اکنون با دونا وکیچ کروات بازی می کند. امسال نامش را از استینسلاو به استن تغییر داد.

میلوش رائونیچ

او در پودگوریکا (مونته نگرو) به دنیا آمد. پدر و مادرش مهندس هستند. او زمانی که سه سال داشت، به خاطر درگیری های بالکان به همراه خانواده اش به کانادا مهاجرت کرد و ملیت این کشور را گرفت. او اکنون به عنوان یک تنیسور کانادایی رقابت می کند. مانند جوکوویچ در آکادمی پیت سمپراس رشد یافت. او هوادار تیم فوتبال بارسلوناست و تمام تیم های تورنتو را در ورزش های مختلف دوست دارد. در بازی مشهور All Star ان بی ای شرکت کرد. مرد شماره چهار دنیا یک فیزیوتراپ دارد و زیر نظر کارلوس مویا اسپانیایی و ریکاردو پیاتی ایتالیایی کار می کند. مهم ترین پیروزی اش در ویملبدون به دست آمد. او در این بازی ها نایب قهرمان شد. قدرت تنیسور کانادایی در سرویس های دقیق و سریع است. به همراه کارلوویچ و ایزنر در این زمینه جز بهترین های دنیا هستند. رائونیچ دومین حضورش را در این مسترز تجربه می کند. دنیله نادسن، مدل کانادایی نامزدش است.

کی نیشیکوری

نیشیکوری ژاپنی در شهر ماتوئه به دنیا آمد. او از پنج سالگی تنیس بازی کرد. مادرش معلم پیانو و پدرش مهندس بود. در 14 سالگی به همراه خواهرش رینا به آمریکا سفر کرد. در آن زمان انگلیسی بلد نبود و هنوز هم به طور کامل این زبان را یاد نگرفته است. مرد شماره پنج دنیا تحت نظر میشل چانگ کار می کند. دفاع خوب و سرعت در حرکاتش از ویژگی ها است. او اغلب از سمت راست ضربه می زند. نیشیکوری در سال 2014 به فینال US Open رسید و برابر مارین چیلیچ شکست خورد. این برای سومین بار است که در تنیس مسترز حضور پیدا می کند. تنیسور ژاپنی اپلیکیشن مخصوصی برای موبایل به نام www.keisapp.com دارد. نامزدش هونامی تسوبی پیش از این در رشته ژیمناستیک کار می کرد.

گائل مونفیل

مونفیل فرانسوی که به لا مونفی مشهور است، در پاریس به دنیا آمد. برادرش داریل نیز تنیس بازی می کند و هر دو در تنیس دبل باهم کار می کنند. آرتور اش، تنیسور مورد علاقه مرد شماره 6 دنیا است. او اگر تنیسور نمی شد به بسکتبال می پرداخت. مونیفل هوادار دیترویت پیستونس و کارملو آنتونی است. نخستین تجربه اش در تنیس مسترز است. او به نیمه نهایی در گرند اسلم های (رولان گاروس و Us Open) رسید. سرمربی اش بازیکن سابق تنیس، مایکل تیلستروم نام دارد. مونیفل از ناحیه زانو کمی مشکل دارد که این موضوع در سال 2011 برایش مشکل ساز شد. از خط انتهایی زمین خیلی خوب حرکت می کند، او دونده خیلی خوب است. به همین خاطر به خوبی زمین خود را پوشش می دهد. ضرباتش را تماشاگران دوست دارند و به همین خاطر او اسلایدرمن نامیدند. مونفیل مسترز دومینکین را با قهرمانی پشت سر گذاشت و نامزدش، یویسپا دراگون اهل کشور کرواسی است.

مارین چیلیچ

دوستانش او را چیلا می نامند. به همراه پسر خاله اش تانی در هفت سالگی در بوسنی و هرزگوین به تنیس روی آورد. او در همین کشور به دنیا آمده است. علاوه بر تنیس علاقه زیادی به فوتبال دارد و هوادار میلان است. در کرواسی هوادار زاگرب است. کاکاو روبینیو فوتبالیست های مورد علاقه اش بودند و در تنیس هوادار ایوانیسویچ لوبیچیچ است. از مهم ترین افتخاراتش تنیس اپن آمریکا است. مرد شماره هفت دنیا در سال 2014 قهرمان این بازی ها شد. در 15 سالگی به سن رمو رفت تا تنیس خود را بهتر کند. برادرش میله نیز به این ورزش می پردازد. یوناس بورکمن، سرمربی اش است. همچون الگویش و سرمربی پیشینش گوران ایوانوویچ خیلی خوب سرویس می زند و قدرت فیزیکی اش باعث شده از انتهای زمین ضربات خوبی بزند. چیلیچ سومین مسترز خود را تجربه می کند. کریستینا میلکوویچ که دانشجوی روانشناسی در زاگرب است، نامزد اوست.

دومینیک تیم

تیم در وینر نویشتات اتریش به دنیا آمد و پدر و مادرش ولفانگ و کارین، مربیان تنیس هستند. استفان کوبک و یورگن ملتزر اتریشی نیز الگوهایش هستند. مرد شماره 9 دنیا به فوتبال علاقه زیادی دارد و تیم مورد علاقه اش چلسی است. سرمربی او، گونتر برسینک نام دارد. دومینیک ضرباتش را اغلب از سمت راست می زند. صفحه ای در فیس بوک دارد که خودش آن را اداره می کند و در آن درباره بازی هایش می نویسد. تنیسور اتریشی همچون مونفیل نخستین تجربه اش در مسترز است. نبود نادال به او فرصت حضور در این بازی ها را داد. او جوانترین بازیکن این رقابت ها با 23 سال است. نامزدش که مدل است رومانا اکسمبرگر نام دارد.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: برترین ها
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2946

به "همه چیز درباره هشت تنیسور برتر جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره هشت تنیسور برتر جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید