فلورانس ایتالیا میزبان مرحله نهایی شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران: فلورانس ایتالیا که در سال2012 میزبان مسابقات بین قاره ای لیگ جهانی بود از سوی FIVB به عنوان میزبان مرحله نهایی رقابت هشت تیم برتر لیگ جهانی سال 2014 انتخاب شد.

فلورانس ایتالیا میزبان مرحله نهایی شد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، فدراسیون دنیای والیبال (FIVB) میزبانان سه گروه مختلف لیگ دنیای والیبال را انتخاب کرد که فلورانس ایتالیا برای گروه های A و B (شامل ایران) معرفی گردید. سیدنی استرالیا برای گروه های (C ،D و E) و همچنین بورسای ترکیه به عنوان میزبان نهایی گروه های (E و G) معرفی گردیدند.

در این تقویم 28 تیم در 7 گروه با یکدیگر به رقابت می پردازند و فلورانس از 16 تا 20 جولای (25 تا 29 تیرماه) میزبان چهار تیم برتر (دو تیم اول گروه های A و B) در کنار ایتالیا به عنوان کشور میزبان خواهد بود.

ایتالیا، لهستان، ایران و برزیل در گروه اول و روسیه، آمریکا، بلغارستان و صربستان در گروه دوم لیگ دنیای والیبال حضور دارند که در سرانجام دور مقدماتی دو تیم اول این دو گروه قدرتمند به دور سرانجامی مسابقات راه خواهند یافت. پیروز مسابقه نهایی بین دو تیم اول گروه های C و D نیز به این تیم ها ملحق می گردد تا در2 گروه سه تیمی رقابت های مرحله نهایی لیگ دنیای 2014 در شهر فلورانس ایتالیا را پیگیری نمایند.

فدراسیون والیبال ایران نیز قبلا درخواست میزبانی فینال این رقابت ها را داشت اما با توجه به اینکه ایتالیا در گروه ایران قرار داشت از میزبانی انصراف داد زیرا در صورت میزبانی ایتالیا شانس حضور تیم ملی والیبال ایران در مرحله نهایی نیز افزایش می یابد.

کشور ایتالیا تاکنون در پنج دوره لیگ دنیای والیبال میزبان مرحله نهایی بوده است که شهر رم در سال 2004، میلان در سالهای 1988، 1991 و 1994 و جنوا در سال 1992 میزبانی را تجربه کردند و فلورانس چهارمین شهر این کشور است که رقابت های مرحله نهایی لیگ دنیای را میزبانی خواهد نمود. همچنین شهرهای دیگر ایتالیا از جمله رم، تریستا، ورونا، باری، مودنا و میلان رقابت های قهرمانی والیبال زنان دنیا را نیز در امسال از 23 سپتامبر تا 12 اکتبر میزبانی خواهند کرد.

کنگره FIVB نیز 31 اکتبر و اول نوامبر در شهر ایتالیا برگزار خواهد شد. همچنین مراسم قرعه کشی مسابقات والیبال دنیا زنان نیز در 10 مارس در پارما انجام خواهد شد.

رقابت های دور فینال گروه دوم لیگ دنیای والیبال (12 تیمی که برای رسیدن به گروه یک کوشش می نمایند) نیز در بین چهار تیم برتر این گروه ها از 11 تا 13 جولای (20 تا 22 تیر) در سیدنی انجام می گردد.

در گروه C تیم تازه وارد بلژیک به همراه کانادا، استرالیا و فنلاند رقابت می نمایند. در گروه D نیز آرژانتین، آلمان، فرانسه و ژاپن قرار دارند. هلند، کره جنوبی، چک و پرتغال نیز تیم های تشکیل دهنده گروهE مسابقات هستند. همچنین مرحله نهایی رقابت های گروه 3 لیگ دنیای والیبال از 27 تا 29 ژوئن (6تا 8 خردادماه 93) با حضور ترکیه به عنوان میزبان و دو تیم برتر گروه های E و G در این کشور برگزار خواهد شد. اگر ترکیه تیم اول گروه باشد تیم بعد از ترکیه به عنوان تیم برتر به این دور راه خواهد یافت.

در گروهF دور مقدماتی لیگ دنیای والیبال کوبا، تونس، ترکیه و مکزیک بازی می نمایند و در گروه G نیز اسلواکی، پورتوریکو، چین و اسپانیا خود را محک می زنند.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2265

به "فلورانس ایتالیا میزبان مرحله نهایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فلورانس ایتالیا میزبان مرحله نهایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید