یک مقام مسئول در گفت و گو با خبرنگاران: زیان یک هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ، صادرات تخم مرغ همچنان ممنوع است

به گزارش نوای پرنده پارسی، طلاکش گفت:هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 6 هزار و 200 تومان بوده که این امر بیانگر زیان حداقل یک هزارتومانی مرغداران است.

یک مقام مسئول در گفت و گو با خبرنگاران: زیان یک هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ، صادرات تخم مرغ همچنان ممنوع است

فرزاد طلاکش دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار در مصاحبه با خبرنگار ، با اشاره به اینکه بازار تخم مرغ تعریفی ندارد، اظهار کرد: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 6 هزار و 200 تومان بوده که این امر بیانگر زیان حداقل یک هزارتومانی مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ است.

وی اضافه کرد: با توجه به استمرار کاهش مصرف تخم مرغ، شرایط نامساعدی در ماه های فروردین و اردیبهشت پیش روی این صنعت خواهد بود.

طلاکش با اشاره به اینکه پیگیری ها برای آزادسازی صادرات تخم مرغ به جایی نرسیده است، اظهار داشت: تاکنون پیگیری ها در ارتباط با آزاد سازی صادرات تخم مرغ راه به جایی نبرده است. در شرایط کنونی بخشی از راهکار کنترل بازار، حذف مرغ های پیر به شمار می رود که در این ایام کار سختی است چرا که این امر مستلزم نقدینگی است و تا کنون برنامه خاصی برای این موضوع صورت نگرفته است.

این مقام مسئول درباره آینده بازار تخم مرغ در روز های آینده گفت: اگرچه در سنوات گذشته قیمت تخم مرغ در اسفند به سبب ازدیاد تقاضا از سوی صنایع غذایی و قنادی افزایش می یافت، اما سال جاری به دلیل وجود بعضی مسائل تقاضای چندانی در بازار وجود ندارد که ادامه این روند خسارت جبران ناپذیری به صنعت وارد می نماید.

به گفته وی، با توجه به مازاد فراوری تخم مرغ پیش بینی می گردد که متوسط قیمت هرکیلو تخم مرغ تا دهه سوم اسفند به دلیل افزایش نسبی تقاضا از 6 هزار و 500 تومان بالاتر نرود و مجدد از اواخر اسفند کاهش قابل توجه قیمت، متوجه صنعت خواهید شد.

طلاکش فراوری روزانه تخم مرغ را 2700 تن اظهار داشت و اضافه کرد: با توجه به مصرف تخم مرغ در کشور، روزانه 100 هزارتن از این میزان مازاد است که باید به بازار های هدف صادر گردد.

دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار با انتقاد از ممنوعیت صادرات تخم مرغ اضافه کرد: اگرچه وزارت جهاد کشاورزی خواهان برطرف ممنوعیت صادرات به منظور حمایت از فراوریکنندگان است، اما به سبب مخالفت دستگاه های بیرون صادرات همچنان ممنوع است که ادامه این روند زیان مرغداران را به همراه دارد.

طلاکش در سرانجام با اشاره به اینکه واردات تخم مرغ ضربه مهلکی به صنعت وارد می نماید، توضیح داد: با توجه به پیگیری های اجرا شده، مسئولان امر از هفته گذشته قول دادند که صدور مجوز های قبلی واردات متوقف شده است چرا که واردات تخم مرغ ورشکستگی تعداد زیادی از مرغداران را به همراه دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 887

به "یک مقام مسئول در گفت و گو با خبرنگاران: زیان یک هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ، صادرات تخم مرغ همچنان ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک مقام مسئول در گفت و گو با خبرنگاران: زیان یک هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ، صادرات تخم مرغ همچنان ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید