یک فضانورد زن رکورد دار اقامت در فضا می گردد

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، قرار است یکی از فضانوردان زن ناسا حدود یک سال در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت کند و به این ترتیب رکورد جدیدی برای اقامت فضانوردان زن ثبت می نماید. کریستینا کوخ قرار است 11 ماه در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت کند. به عبارت دیگر او تا فوریه 2020 میلادی در فضا خواهد ماند. مدت اقامت او در فضا اندکی کمتر از رکورد اقامت اسکات کلی با 340 روز است. کوخ در یک پیغام توییتری نوشت: یک ماه رفت و 10 ماه باقی مانده است.

یک فضانورد زن رکورد دار اقامت در فضا می گردد

کوخ قبل از سفر می دانست که احتمالاً مدت اقامت او در آزمایشگاه فضایی تا 2020 میلادی ادامه یابد به همین منظور از اسکات کلی و پگی ویتسون فضانورد بازنشسته و رکورددار فعلی اقامت یک زن فضانورد در ایستگاه فضایی بین المللی مشاوره گرفت. او در صورت تکمیل اقامت 11 ماهه خود رکورد 288 روز زندگی در فضای ویتسون را می شکند.

کوخ مهندس الکتریک است که قبلاً در قطب جنوب نیز فعالیت نموده است. او طی اقامت خود در فضا تحت آزمایش های پزشکی مختلف قرار می گیرد.

علاوه بر کوخ، دکتر اندرو مورگان که در تابستان سال جاری به ایستگاه فضایی بین المللی سفر می نماید نیز اقامتی طولانی در فضا را تجربه می نماید. قرار است مورگان 9 ماه در فضا بماند. ناسا هفته جاری اقامت طولانی مدت این دو فضانورد را اظهار داشت. دلیل اصلی این امر نیز حفظ یک جایگاه در کپسول سایوز است تا یک فضانورد اهل امارات متحده عربی را در پاییز سال جاری به ایستگاه فضایی بین المللی ببرد. این فضانورد یک هفته در ایستگاه اقامت می نماید

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1153

به "یک فضانورد زن رکورد دار اقامت در فضا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک فضانورد زن رکورد دار اقامت در فضا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید