یک بام و دو هوا در انتخابات فدراسیون والیبال به سبک وزارت ورزش

به گزارش نوای پرنده پارسی، معرفی سرپرست فدراسیون والیبال آن هم در جریان حضور تیم ملی در جام جهانی یکی از تصمیمات عجیب وزارت ورزش و جوانان بود آن هم در حالی که پیش تر موضوع طور دیگری از سوی این وزارتخانه عنوان شده بود.

یک بام و دو هوا در انتخابات فدراسیون والیبال به سبک وزارت ورزش

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در حکمی علی فتاحی دبیر فدراسیون والیبال را به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب کرد. این حکم شاید به تنهایی مسئله ای نداشته باشد، اما وقتی تکه های یک پازل را کنار هم بگذاریم، شاید بیانگر اتفاقی خاص برای رشته ای باشد که امید به المپیکی شدن و حتی کسب مدالش وجود دارد.

فدراسیون والیبال ماه هاست که با سرپرست اداره می شود و این وضعیت چند ماه دیگر نیز ادامه خواهد داشت. مهلت ثبت نام در انتخابات ریاست این فدراسیون در حالی 24 شهریور به سرانجام رسید که نام افشین داوری سرپرست فدراسیون در بین ثبت نام کنندگان دیده می شد. این اقدام و استعفای داوری از سمتش با مخالفت وزارت ورزش و جوانان روبه رو شد و وی در صحبت هایش به سایت وزارت ورزش گفت: با توجه به قبول نشدن استعفا از سوی وزیر محترم، از نامزدی انتخابات ریاست فدراسیون والیبال کناره گیری کردم. کارمند وزارتخانه هستم و تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی و مشخص شدن رئیس جدید فدراسیون والیبال به کار خود ادامه می دهم.

نکته مهم، رقم خوردن این اتفاقات در جریان برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی تهران بود. جالب اینکه انتصاب سرپرست جدید هم پس از برگزاری نخستین دیدار تیم ملی مقابل روسیه در جام جهانی 2019 ژاپن صورت گرفت. از همه جالب تر اینکه ثبت نام از نامزدهای انتخابات فدراسیون والیبال یک بار به تعویق افتاد و دلیل آن هم برگزاری مسابقات بود! چگونه است که ثبت نام از نامزدها در کار فدراسیون و تیم های ملی خلل ایجاد می کند اما انتخاب سرپرست در هنگام برگزاری رقابت های جام جهانی مشکل زا نیست و از نظر وزارت ورزش اقدامی به موقع محسوب می شود؟! این یک بام و دو هوا در وزارت ورزش چگونه توجیه پذیر است؟

پس از مخالفت سلطانی فر با استعفای داوری، به نظر می رسید که وی تا زمان انتخابات به عنوان سرپرست به فعالیتش ادامه می دهد. ظواهر ماجرا نیز نشان دهنده همین وضعیت بود؛ چون داوری کارمند وزارت ورزش است و نمی توانست روی حرف مافوق خود حرفی بزند. تمکین از دستور وزیر تنها مدتی کم دوام داشت، چرا که داوری از چند روز قبل به محل فدراسیون والیبال نرفت تا در نهایت از سمتش کنار برود و دبیر فدراسیون جایگزینش شود.

حال سؤال این است که اگر قرار نبود داوری به عنوان سرپرست فدراسیون به فعالیتش ادامه پس چرا با وجود ثبت نام در انتخابات ریاست فدراسیون والیبال، وزیر ورزش با این موضوع مخالفت کرد؟ یعنی همان زمان نمی شد سرپرستی جدید برای این فدراسیون انتخاب شود؟ در این مدت چه اتفاقاتی رخ داده که داوری نه اجازه حضور در انتخابات را پیدا نکرد و نه اجازه برگزاری انتخابات را؟

والیبال با وجود نتایجی که در آسیا و دیگر رویدادها کسب می کند، حال و روز خوبی ندارد. جنگ قدرت برای ریاست این رشته بالا گرفته؛ جنگی که مرکز اصلی اش در وزارت ورزش است و حضور داورزنی و سعادتمند گواه این موضوع است. در سرانجام مهلت ثبت نام گفته می شد که چیدمان این پازل برای حضور داورزنی روی صندلی ریاست است، هر چند موضوع اصلی جدا شدن داورزنی از وزارت ورزش بود، نه ریاستش در فدراسیون والیبال. داوری هم که ظاهراً شرایط والیبال زیر زبانش مزه کرده بود، نمی خواست عطای آن را به لقایش ببخشد، هر چند با مخالفت سلطانی فر روبرو شد.

هر چه هست اینکه کلاف انتخابات فدراسیون والیبال پیچیده تر از قبل شده است و مشخص نیست در آینده چه اتفاقاتی برای این رشته رقم می خورد و آیا قرار است مهندسی خاصی در این انتخابات صورت گیرد یا خیر.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2496

به "یک بام و دو هوا در انتخابات فدراسیون والیبال به سبک وزارت ورزش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک بام و دو هوا در انتخابات فدراسیون والیبال به سبک وزارت ورزش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید