گوگل و انویدیا نگران معامله اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت هستند

به گزارش نوای پرنده پارسی، به نظر می رسد که مایکروسافت بار دیگر با موج جدیدی از نگرانی ها در رابطه با قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد روبرو است. هرچند این بار، این نگرانی ها از سوی گوگل و انویدیا، دو کمپانی فناوری بزرگ و تأثیرگذار در جهان، ارائه شده اند.

گوگل و انویدیا نگران معامله اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت هستند

از زمانی که این معامله در اوایل سال 2022 اعلام شده، شرکت های خاصی نسبت به تاثیر آن بر صنعت بازی و فراتر از آن شک و تردید داشته ، با این حال طرف هایی که به طور مستقیم تحت تاثیر قرار می گیرند، مخالفت های جدی تری داشته اند. به همین علت مایکروسافت در چند ماه گذشته کوشش های خود را برای برطرف این نگرانی ها بیشتر نموده است. در واقع با داشتن بتسدا تحت نظارت خود، مایکروسافت با تکمیل قرارداد تازه خود میخواهد که تاثیر بیشتری بر صنعت بازی داشته باشد.

حال طبق گزارشی تازه، گوگل و انویدیا نیز نسبت به بزرگترین خرید مایکروسافت تا به امروز ابراز نگرانی نموده اند. منابع ادعا می نمایند که انویدیا بر احتیاج به دسترسی کاملا برابر و آزادانه به بازی ها تاکید نموده، اما لازم به ذکر است که نماینده این شرکت به طور مستقیم با این خرید مخالفت ننموده است. از طرفی نگرانی های انویدیا به وسیله گوگل نیز به اشتراک گذاشته شد و به نظر می رسد که این دو شرکت نگران هستند که مایکروسافت به طور بالقوه تاثیر بیش از حدی در حوزه بازی های ابری، بازی های موبایلی و سرویس های اشتراکی داشته باشد. اگرچه مایکروسافت ادعا می نماید که نگرانی های وسیع تر این خرید را درک نمی نماید.

دیوید کادی (David Cuddy)، سخنگوی مایکروسافت، به گزارش منتشر شده واکنش نشان داد و گفت:

لازم به ذکر است در حالی که سونی، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده، اتحادیه اروپا، گوگل، انویدیا و تعدادی دیگر از شرکت ها، نگرانی های خود را در خصوص این قرارداد ابراز نموده اند، برزیل، صربستان، عربستان سعودی و شیلی قبلا خرید اکتیویژن بلیزارد به وسیله مایکروسافت را تایید نموده و انتظار می رود که تعدادی از کشورهای دیگر نیز از این روند پیروی خواهند کرد. البته در حال حاضر هیچ چیز قطعی نیست.

منبع: gamesindustry.biz

کنسول بازی سونی مدل Playstation 5 ظرفیت 825 گیگابایت

28,400,000 تومان

مشاهده و خرید

کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت

13,627,000 تومان

مشاهده و خرید

بازی فیفا 23 مخصوص PS5

بازی FIFA 23 مخصوص PS4

1,780,000

تومان

خرید بازی کنسول

مشاهده همهمنبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 بهمن 1401 بروزرسانی: 6 بهمن 1401 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7759

به "گوگل و انویدیا نگران معامله اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل و انویدیا نگران معامله اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید