کشف سرطان واگیردار در جانوران

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرگزاری مهر: دانشمندان از کشف نخستین نمونه سرطان واگیردار در میان گونه های جانوری خبر دادند. با این کشف مهم دانشمندان اعلام نموده اند سرطانهایی که مانند ویروسها منتشر می شوند به مراتب فراتر از تصوراتمان هستند.

کشف سرطان واگیردار در جانوران

تاکنون هشت نوع مختلف از سرطانهای واگیردار شناسایی شده اند. تا پیش از این دانشمندان پیروز به شناسایی یک نوع از این سرطانها در سگها و دو نوع در شیطان تاسمانی شده بودند و اکنون مطالعه ای اجرا شده که نتیجه آن کشف 5 سرطان واگیردار دیگر در چهار گونه از جانوران نرم تن نظیر صدفهای دریایی است.

استفن گاف از مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا که راهنمایی دانشمندان را در این مطالعه بر عهده داشته می گوید: به نظر می رسد که انواع به خصوصی از سرطان در حال گسترش یافتن میان این نوع از موجودات دریایی باشد که در مجموع به آنها گونه های دو کفه ای گفته می گردد.

این دانشمندان در خلال بررسیهای خود پیروز شدند نوعی سرطان شبیه لوکمی (سرطان خون) را در صدفهای دو کفه ای نزدیک کانادا پیدا نمایند. آنها همچنین ردپای این نوع سرطان را در حلزونهای طلایی سواحل اسپانیا مشاهده نموده اند.

دانشمندان در مطالعات خود متوجه سرنخهایی شدند که نشان می دهد سرطان در بین گونه های زیردریایی این مناطق به صورت واگیردار منتشر می گردد.

به باور آنها این احتمال وجود دارد که صدفهای دو کفه ای پس از مرگ، سلولهای سرطانی از خود منتشر می نمایند. این سلولها تا مدتهای طولانی در اعماق آب زنده می مانند تا وارد بدن جانور دیگری شوند. جزئیات کامل این مطالعه در نیچر منتشر شده است.

منبع: برترین ها
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2906

به "کشف سرطان واگیردار در جانوران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف سرطان واگیردار در جانوران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید