کره جنوبی ژاپن را از لیست سفید تجاری خارج کرد

به گزارش نوای پرنده پارسی، ایرنا نوشت: به دنبال افزایش تنش های تجاری و مالی میان کره جنوبی و ژاپن، سئول شامگاه سه شنبه بیان کرد ژاپن را از لیست سفید تجاری خود حذف نموده است.

کره جنوبی ژاپن را از لیست سفید تجاری خارج کرد

به گزارش یونهاپ خبرگزاری رسمی کره جنوبی، وزارت تجارت، صنعت و انرژی این کشور روز چهارشنبه در بیانیه ای بیان کرد از این پس ژاپن در بین کشورهایی قرار خواهد گرفت که هنگام وارد کردن مواد استراتژیک از کره جنوبی با محدودیت روبرو هستند.

این وزارتخانه بیان کرد نظرسنجی صورت گرفته در میان مردم که بین 14 اوت تا 3 سپتامبر 2019 (22 مرداد تا 12 شهریور 1398) صورت گرفته است نشان می دهد 91 درصد از پاسخ دهندگان خواهان حذف ژاپن از این لیست بوده اند.

در این بیانیه آمده است دولت اطمینان خواهد داد که شرکت های کره جنوبی تا حد امکان کمترین تأثیر را از این ابطال تجربه نمایند.

ژاپن در تاریخ 28 اوت 2019 (6 شهریور 1398) سال جاری کره جنوبی را از لیست شرکای تجاری معتبر خود حذف کرد ژاپن مدعی است بعضی از این محصولاتی که خریداری می گردد می تواند مصارف نظامی داشته باشد کره جنوبی که از سال 2004 میلادی جزو این فهرست بوده و از آن حذف شده، نخستین کشوری است که چنین امتیازی را با دستور کابینه ژاپن از دست می دهد.

در همین حال مقام های آمریکا از تشدید مناقشه تجاری میان کره جنوبی و ژاپن ابراز نگرانی نموده اند و از این هراس دارند که این موضوع باعث گردد تا در نهایت اتحاد نظامی سه کشور از هم گسسته گردد.

ژاپن و کره جنوبی یکدیگر را متهم می نمایند که در قبال مسایل برجای مانده از جنگ جهانی دوم و دوران استعمار اشتباهاتی مرتکب شده اند بخصوص کره ای ها خواهان دریافت غرامت هستند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2305

به "کره جنوبی ژاپن را از لیست سفید تجاری خارج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی ژاپن را از لیست سفید تجاری خارج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید