کانادا، در صورت تایید اعتبارمالیاتی خودروهای الکتریکی، روی محصولات ایالات متحده تعرفه اعمال خواهد نمود

به گزارش نوای پرنده پارسی، کریستیا فریلند، معاون نخست وزیر و مری نگ، وزیر تجارت بین الملل، در نامه ای به سناتورهای آمریکایی، تهدید کردند که بخش هایی از توافقنامه کانادا - ایالات متحده - مکزیک (USMCA) را به حالت تعلیق در خواهند آورد.

کانادا، در صورت تایید اعتبارمالیاتی خودروهای الکتریکی، روی محصولات ایالات متحده تعرفه اعمال خواهد نمود

در حالی که مقامات ایالات متحده از اعتبار مالیاتی پیشنهادی برای خودروهای الکتریکی ساخت ایالات متحده چشم پوشی نمی نمایند، وزیران کانادایی هم قصد دارند بر محصولات ایالات متحده تعرفه وضع نمایند.

آنها در نامه خود اعلام کردند که کانادا در حال آماده شدن برای انتشار فهرستی از محصولات آمریکایی است که ممکن است مشمول تعرفه شوند، از جمله در بخش خودرو، اما تنها محدود به این بخش نیست.

آنها گفتند که این پیشنهاد شامل تعرفه 34 درصدی بر خودروهای الکتریکی مونتاژ شده در کانادا است.

کریستیا فریلند و مری انگ در این نامه اعلام کردند: این پیشنهاد تهدیدی جدی برای صنعت خودروی کانادا به شمار می رود و عملاً لغو توافقنامه کانادا - آمریکا - مکزیک، است.

این دو وزیر به طرفین خود هشدار دادند که کانادا چاره ای جز شروع فرایند حل و فصل اختلافات بر اساس توافقنامه و با اعمال تعرفه بر صادرات ایالات متحده نخواهد داشت.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 1 بهمن 1400 بروزرسانی: 1 بهمن 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7492

به "کانادا، در صورت تایید اعتبارمالیاتی خودروهای الکتریکی، روی محصولات ایالات متحده تعرفه اعمال خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا، در صورت تایید اعتبارمالیاتی خودروهای الکتریکی، روی محصولات ایالات متحده تعرفه اعمال خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید