چطور از فرودگاه پکن به مرکز شهر برویم؟

به گزارش نوای پرنده پارسی، حمل و نقل فرودگاه پکن | Beijing Airport Transportation

فرودگاه بین المللی پکن در فاصله 32 کیلومتری شمال شرقی شهر پکن قرار گرفته است. چین و پایتخت آن، پکن، یکی از مقاصد محبوب و پرطرفدار برای گردشگران است و بسیاری از افراد برای سپری کردن تعطیلات و مسافرت بلیط هواپیمای پکن را خریداری می نمایند. فرودگاه پکن شاهراه اصلی ورود گردشگران به این کشور محسوب می گردد و سالانه بیش از 90 میلیون مسافر و گردشگر از این فرودگاه استفاده می نمایند. فرودگاه پکن یکی از بهترین فرودگاه های دنیاست و مسافرانی که بلیط هواپیمایشان را به مقصد این فرودگاه رزرو نموده باشند می توانند از معماری منحصربفرد و امکانات فوق العاده این فرودگاه استفاده نمایند. یکی از امکانات خوبی که در اختیار گردشگران قرار گرفته است گزینه های متعدد حمل و نقل فرودگاه پکن است. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم در خصوص حمل و نقل فرودگاه پکن صحبت کنیم تا با استفاده از این اطلاعات در سفر به پکن بتوانید به راحتی از فرودگاه به هتل و مرکز شهر بروید. با خبرنگاران همراه باشید.

چطور از فرودگاه پکن به مرکز شهر برویم؟

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

دسترسی به مرکز شهر

در سال 2012 بیش از 91 میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده نموده اند. به این ترتیب، این فرودگاه بعد از فرودگاه آتلانتا در آمریکا، دومین فرودگاه پررفت و آمد دنیا به شمار می رود. این فرودگاه در سال 2009 به عنوان بهترین فرودگاه دنیا نیز انتخاب شده و همین عناوین کافی است تا مطمئن شویم سیستم حمل و نقل خوبی در انتظار مسافران خواهد بود. گزینه های حمل و نقل فرودگاه پکن شامل قطار اکسپرس فرودگاه، اتوبوس فرودگاه، تاکسی و … می گردد. با هر بودجه و زمانی که داشته باشید می توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید و از فرودگاه پکن به هتل و مرکز شهر پکن بروید. در ادامه هرمورد را بیشتر شرح می دهیم.

حمل و نقل بین ترمینال ها

فرودگاه پکن سه ترمینال مسافربری دارد و مسافران می توانند برای جابجایی بین این ترمینال ها از سرویس حمل و نقل فرودگاه استفاده نمایند. این سرویس برای مسافران رایگان است و آن ها را مابین ترمینال ها جابجا می نماید. ساعات کاری اتوبوس شاتل در ساعات مختلف متغیر است و به این صورت است: اتوبوس ها از 6 صبح تا 11 شب هر 10 دقیقه یکبار، از 11 شب تا 1 بامداد هز 15 دقیقه یکبار، از 1 بامداد تا 5 صبح هر 30 دقیقه یکبار و از 5 صبح تا 6 صبح هر 15 دقیقه یکبار حرکت می نمایند. اتوبوس ها در مقابل هر سه ترمینال توقف می نماید.

قطار اکسپرس فرودگاه

قطار اکسپرس به نسبت تاکسی ارزان تر است و اگر آدرس هتلتان را بدانید و وسایل و چمدان کمی داشته باشید یکی از بهترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه پکن خواهد بود. یکی از مزیت های استفاده از قطار این است که دیگر مجبور نیستید در ترافیک معطل شوید و به ویژه در ساعات اوج ترافیک، بهترین انتخاب خواهد بود. در صورتی که هتلتان به ایستگاه مترو قطار نزدیک است و چمدان هایتان زیاد سنگین نیست می توانید از این گزینه بهره ببرید. این قطارها در مقابل ترمینال های شماره 3 و 2 توقف دارند و جهت فرودگاه تا مرکز شهر را در 15 الی 20 دقیقه طی می نمایند. ساعات کاری این قطارها از ساعت 6 صبح تا 22:30 دقیقه شب است. در طول ساعات شلوغ وپرتردد این قطارها هر ده دقیقه یکبار حرکت می نمایند (از 9:30 تا 12:30 و 16 تا18:30). در سایر ساعات روز هر 15 دقیقه یکبار یک قطار حرکت می نماید.

برای هدایت بیشتر برای استفاده از قطار به این شکل عمل کنید:

  • از ترمینال شماره 3 یا 2 سوار قطارهایی به مقصد ایستگاه Sanyuanqiao یا Dongzhimen شوید. این جهت حدود 20 دقیقه طول می کشد.
  • در ایستگاه Dongzhimen خط عوض کنید و وارد خط 2 مترو پکن شوید؛ یا در ایستگاه Sanyuanqiao وارد خط 10 مترو شوید. در این خطوط حرکت کنید و با توجه به آدرس هتلتان در نزدیک ترین ایستگاه پیاده شوید.
  • بهتر است از قبل در خصوص ایستگاه های مترو نزدیک هتل تحقیق کنید تا در مترو کمتر دچار مشکل شوید و به راحتی به مقصد برسید.

تاکسی

اگر برای اولین بار به پکن سفر می کنید و هیچ گونه شناختی از شهر ندارید تاکسی بهترین و راحت ترین گزینه برای شما خواهد بود. تاکسی به جز در مواقع اوج ترافیک (صبح 8-9 و بعدازظهر 6-7:30) راحت ترین گزینه برای رسیدن به هتل و مرکز شهر است.از سالن ترمینال که خارج می شوید می توانید ردیف تاکسی ها را مشاهده کنید. ممکن است تاکسی های بدون مجوز یا راننده های لیمو به شما پیشنهاد بدهند سوار شوید. اما مراقب باشید! چون اغلب کرایه این ماشین ها حدود دوبرابر نرخ معمول تاکسی های فرودگاه است. بنابراین برای امنیت و صرف هزینه کمتر از تاکسی های مجوزدار فرودگاه بهره ببرید.

تاکسی های فرودگاه برای محاسبه کرایه از تاکسیمتر استفاده می نمایند، پس وقتی سوار تاکسی شوید حواستان باشد که راننده دستگاه را روشن نموده باشد. یکی از توصیه هایی که بهتر است در سفر به پکن رعایت کنید این است که آدرس هتل و مقصدتان را به زبان چینی همراه داشته باشید. بسیاری از راننده ها انگلیسی بلد نیستند و اگر آدرس را به چینی نشانشان دهید بهتر می توانند به شما یاری نمایند. برای این کار می توانید آدرس هتل را به زبان چینی پرینت بگیرید و همراه داشته باشید.

تاکسی ها فاصله فرودگاه پکن تا مرکز شهر را به طور میانگین در مدت زمان یک ساعت طی می نمایند. در ساعات ترافیک و شلوغ مسلما هم زمان سفر و کرایه افزایش پیدا می نماید.

اتوبوس شاتل فرودگاه

اتوبوس شاتل نیز یکی از گزینه های مناسب حمل و نقل فرودگاه پکن است. این اتوبوس ها مسافران را از فرودگاه سوار می نمایند و در 11 جهت مختلف از جمله زیدان (Xidan)، وانگفوجینگ (Wangfujing)، ایستگاه راه آهن پکن، ایستگاه راه آهن غرب، مرکز صنعتی شانگدی (Shangdi Information Industry Base) و منطقه تجاری یی ژوانگ (Yizhuang) حرکت می نماید.

منبع: beijingchina.net.cn

منبع: الی گشت
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2228

به "چطور از فرودگاه پکن به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چطور از فرودگاه پکن به مرکز شهر برویم؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از فرودگاه پکن به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید