چطور از فرودگاه ونکوور کانادا به مرکز شهر برویم؟

به گزارش نوای پرنده پارسی، حمل و نقل فرودگاه ونکوور | Vancouver Airport Transportation

فرودگاه بین المللی ونکوور در ریچموند و در فاصله 12 کیلومتری مرکز شهر ونکوور واقع شده است. فرودگاه ونکوور دومین فرودگاه پررفت و آمد در کانادا محسوب می گردد و در سال 2015 بیش از 20 میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده نموده اند. حمل و نقل فرودگاه ونکوور بسیار متنوع است و در مدت زمانی کوتاه می توانید به راحتی خود را به مرکز شهر برسانید. در این مطلب قصد داریم گزینه های حمل و نقل فرودگاه ونکوور را به شما معرفی کنیم. اگر قصد سفر به ونکوور را دارید با استفاده از این اطلاعات می توانید به راحتی خود را به هتل و مرکز شهر برسانید. با خبرنگاران همراه باشید.

چطور از فرودگاه ونکوور کانادا به مرکز شهر برویم؟

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

دسترسی از فرودگاه ونکوور به مرکز شهر

ونکوور کانادا در سال های اخیر همیشه از لحاظ کیفیت زندگی و امید به زندگی جزء 5 شهر برتر دنیا بوده است. آثار تاریخی فراوان، طبیعت زیبا و کیفیت بالای شهری باعث شده میلیون ها نفر برای سفر، این شهر کانادایی را انتخاب نمایند. اگر با استفاده از تور ونکوور به این شهر سفر می کنید لازم نیست نگران حمل و نقل فرودگاه ونکوور باشید، چرا که خدمات ترانسفر معمولا از سوی مجریان تور ارائه می گردد. اما اگر به صورت شخصی قصد سفر دارید و بلیت هواپیمایتان به مقصد فرودگاه ونکوور است ضروری است از قبل اطلاعات کافی در خصوص حمل و نقل فرودگاه داشته باشید.

فرودگاه بین المللی ونکوور دارای سه ترمینال مسافربری است: ترمینال پروازهای داخلی، ترمینال پروازهای بین المللی و ترمینال جنوبی. ترمینال داخلی و خارجی با یکدیگر مرتبط هستند و به عنوان ترمینال اصلی شناخته می شوند. در تمام قسمت های فرودگاه اینترنت وای فای رایگان وجود دارد. ایرلاین های معتبری مثل ایر کانادا، ایر فرانس، ایر نیوزیلند، بریتیش ایرویز، کی ال ام و لوفت هانزا پروازهای منظمی را به این فرودگاه انجام می دهند. مسافرانی که بلیت هواپیمایشان به مقصد فرودگاه ونکوور است با استفاده از اتوبوس، قطار تندرو، لیموزین، تاکسی و اتومبیل کرایه ای می توانند خود را به مرکز شهر ونکوور برسانید. در ادامه هر یک از این موارد را جداگانه شرح می دهیم.

قطار اسکای ترین | قطار هوایی

قطار اسکای ترین فرودگاه ونکوور سریع ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه ونکوور است. این قطارها بسیار سریع، راحت، تمیز و مهم تر از همه امن هستند و در مدت زمان 25 دقیقه مسافران را به مرکز شهر می رسانند. قطارها در راستا شمال-جنوب از فرودگاه ونکوور مسافران را سوار می نمایند و به ایستگاه واترفرانت (Waterfront Station) در مرکز شهر می رسانند. ایستگاه قطار در فرودگاه وجود دارد و با دنبال کردن تابلوهای راهنما به راحتی می توانید خود را به ایستگاه برسانید. قطار اسکای ترین از ساعت 5 صبح تا 12:55 دقیقه بامداد فعال است و به جابجایی مسافران می پردازد. اگر پس از این ساعت به فرودگاه رسیدید احتمالا چاره ای جز استفاده از تاکسی نخواهید داشت. قطارها تقریبا هر 7 دقیقه یکبار حرکت می نمایند و با سرعت بالایی مسافران را به سمت مرکز شهر می برند. در طول راستا 16 ایستگاه و توقف وجود دارد، از جمله ییل تاون (Yaletown)، سیتی سنتر ونکوور (Vancouver City Centre) و ایستگاه واترفرانت (Waterfront) که ایستگاه نهایی قطارها خواهد بود.

تاکسی

در فرودگاه ونکوور تاکسی های مختلفی فعالیت می نمایند. تاکسی هایی که در فرودگاه فعالند همگی زیر 7 سال عمر دارند و تمام راننده ها نیز موظف هستند به زبان انگلیسی صحبت نمایند. هزینه تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر حدودا 35 دلار خواهد بود. تاکسی یکی از راحت ترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه ونکوور است و اگر پس از 1 نیمه شب تا قبل از 5 صبح به فرودگاه برسید تنها گزینه شما خواهد بود. با استفاده از تاکسی در مدت زمان 30 دقیقه می توانید به مرکز شهر ونکوور برسید. ایستگاه تاکسی ها در بیرون بخش دریافت چمدان قرار گرفته است و مسافران را به مرکز شهر و قسمت های مختلف می رساند. بسته به شدت ترافیک، کرایه تاکسی ممکن است کمی افزایش پیدا کند. بنابراین قبل از سوار شدن در خصوص کرایه تقریبی از راننده سوال کنید. اگر برای اولین بار به ونکوور سفر می کنید و با شهر آشنایی ندارید، یا آنکه چمدان های زیادی همراهتان است بهتر است از تاکسی بهره ببرید. تاکسی شما را از فرودگاه سوار می نماید و با هزینه ای قابل قبول درب هتل پیاده می نماید.

اتوبوس

سرویس ترانس لینک (Translink) که سیستم حمل و نقل عمومی ونکوور است و مسافران را از فرودگاه ونکوور به مرکز شهر می رساند. البته به یاد داشته باشید که با استفاده از این اتوبوس ها، زمان سفر بیشتر می گردد. بنابراین اگر می خواهید زودتر به مرکز شهر برسید می توانید با اتوبوس خود را به خط قطار اسکای ترین برسانید و ادامه راستا را با قطار ادامه دهید.

سرویس شاتل فرودگاه

شرکت های اتوبوسرانی خصوصی مختلفی وجود دارند که در مقابل فرودگاه ونکوور نیز توقف می نمایند. بنابراین آن ها را نیز باید جزء گزینه های حمل و نقل فرودگاه ونکوور به حساب آورد. این سرویس از تاکسی ارزان تر است اما راحتی و رفاه کمتری دارد. سرویس کوئیک شاتل (Quick Shuttle) در مرکز شهر ونکوور (نزدیک هتل های مهم) و فرودگاه ونکوور توقف می نماید. بسیاری از هتل ها سرویس شاتل اختصاصی خود را به مسافران ارائه می نمایند. بنابراین اگر در سفر به ونکوور در هتل اقامت می کنید، از مسئولین پذیرش هتل در خصوص شاتل هتل سوال کنید.

لیموزین

چندین شرکت لیموزین در فرودگاه ونکوور حضور دارند و خدمات حمل و نقل را به مسافران ارائه می نمایند. این اتومبیل ها مسافران را به ونکوور، ریچموند و سایر نقاط می رسانند.

کرایه اتومبیل

یکی دیگر از گزینه های حمل و نقل فرودگاه ونکوور کرایه اتومبیل است. با کرایه اتومبیل آزادی عمل و استقلال بیشتری در طول سفر خواهید داشت و اگر به صورت گروهی سفر می کنید از لحاظ مالی نیز برایتان به صرفه خواهد بود. اکثر شرکت های بین المللی و مشهور در فرودگاه ونکوور دفتر دارند و خدمات مناسبی را به مسافران ارائه می نمایند. راستا فرودگاه تا مرکز شهر مستقیم و سرراست است و تابلوهای راهنما نیز به خوبی شما را راهنمایی می نمایند. با مقایسه قیمت و خدمات ارائه شده توسط این شرکت ها می توانید مناسب ترین شرکت را انتخاب کنید و اتومبیل کرایه کنید.

منبع: tripsavvy.com

منبع: الی گشت
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1232

به "چطور از فرودگاه ونکوور کانادا به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از فرودگاه ونکوور کانادا به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید