پکن: توافق هسته ای ایران، جایگزین ندارد

به گزارش نوای پرنده پارسی، وزارت خارجه چین روز سه شنبه با انتقاد از مواضع برجامی آمریکا اعلام نمود، توافق هسته ای ایران جایگزین ندارد و تنها راه برای کاهش تنش ها، اجرای موثر و کامل این توافق است.

پکن: توافق هسته ای ایران، جایگزین ندارد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه اظهارنظرهای مقام های پکن درباره مواضع ضد ایرانی دولت آمریکا، امروز سه شنبه بر لزوم اجرای موثر و کامل برجام تاکید نمود و این توافق را جایگزین ناپذیر خوانده است.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، سخنگوی وزارت خارجه چین با تاکید بر اینکه توافق هسته ای ایران، جایگزین ناپذیر است، از مواضع دولت آمریکا در قبال این توافق انتقاد نموده است.

گنگ شوانگ توضیح داد: اجرای کامل و موثر این توافق (توافق برجام)، تنها راه عملی و موثر فیصله دادن به موضوع هسته ای ایران و کاستن از تنش ها است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین همچنین اظهار داشت، مساله تعهد ایران به برجام مربوط به کمیسیون مشترکی است که بر اجرای این توافق نظارت دارد.

به گفته گنگ شوانگ، آمریکا به دلیل خروج سال گذشته از برجام و اعمال مجدد تحریم ها علیه ایران، مقصر تنش های اخیر است.

سخنگوی وزارت خارجه چین اضافه کرد، آمریکا باید به اعمال فشار بر ایران انتها داده و شرایط را برای حل سیاسی و دیپلماتیک تنش ها مهیا کند.

اظهارنظرهای امروز این مقام چینی در حالی مطرح شده که اقدامات غیرقانونی دولت آمریکا علیه ایران از یک سو و فشار واشنگتن به دیگر کشورهای دنیا برای متوقف کردن مراودات تجاری و مالی قانونی خود با ایران از سوی دیگر ادامه دارد (جزئیات بیشتر اینجا و اینجا).

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1545

به "پکن: توافق هسته ای ایران، جایگزین ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: توافق هسته ای ایران، جایگزین ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید