وزیر دفاع آلمان استعفا داد

به گزارش نوای پرنده پارسی، وزیر دفاع آلمان که نامزد تصدی ریاست کمیسیون اروپاست امروز اظهار داشت که روز چهارشنبه از سمت خود استعفا خواهد داد.

وزیر دفاع آلمان استعفا داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اورسولا فون درلین وزیر دفاع آلمان یک روز پیش از انتخاب رئیس کمیسیون اروپا بیان کرد که از سمت خود استعفا می دهد.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، قرار است امروز سه شنبه درباره انتخاب رئیس کمیسیون اروپا تصمیم گیری گردد. فون درلین که نامزد تصدی ریاست کمیسیون اروپاست، دیروز دوشنبه در پیغامی در توئیتر نوشت: صرف نظر از اینکه نتیجه چه بگردد، من روز چهارشنبه از سمت خود استعفا می کنم. وی ابراز امیدواری نموده است که بتواند اعتماد برای کسب ریاست کمیسیون اروپا را جلب کند و از جنبه کاری به طور کامل بر اروپا متمرکز گردد.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان این اقدام فون درلین را به عنوان پیغامی قوی در راستای انتخابات ارزیابی نموده است. مرکل با ابراز خرسندی از این تصمیم در این مورد گفت: فون درلین به این ترتیب این موضوع را روشن نموده است که برای برهه ای جدید از زندگی اش تصمیم گیری نموده است. مرحله ای که با تمام نیرویش می خواهد وارد آن گردد و به ریاست کمیسیون اروپا برسد.

در صورتی که مجلس اروپا با ریاست فون درلین 60 ساله، بر کمیسیون اروپا موافقت کند، وی نخستین زن خواهد بود که عهده دار این سمت می گردد. (جزئیات بیشتر)

مجلس اروپایی پیشتر دیوید ساسولی نماینده سوسیالیست ایتالیایی مجلس اروپا را به عنوان رئیس این نهاد انتخاب نموده بود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/م

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1642

به "وزیر دفاع آلمان استعفا داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع آلمان استعفا داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید