واردات کالاهای چینی از صادرات ایران پیش افتاد

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران: با افت 45 درصدی واردات چین از ایران در 4 ماه نخست امسال میلادی، تراز تجاری ایران با این کشور به منفی 250 میلیون دلار رسید.

واردات کالاهای چینی از صادرات ایران پیش افتاد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران، گمرک چین گفت مبادلات تجاری ایران و چین در چهار ماه نخست امسال میلادی به حدود 12 میلیارد دلار رسیده است.

مبادلات ایران و چین در ماه های ژانویه تا آوریل امسال با افت قابل توجه 30 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو شده و به 11.731 میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش در حالی که طی سال های گذشته تراز تجاری دو کشور به نفع ایران مثبت بوده است در 4 ماه نخست امسال میلادی، این چین بوده است که صادرات بیشتری به ایران در برابر واردات از این کشور داشته است.

تراز تجاری ایران و چین در این دوره 250 میلیون دلار به نفع چین بوده است.

واردات چین از ایران در چهار ماه نخست امسال میلادی به 5.74 میلیارد دلار رسیده که این رقم با افت 45 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو شده است. چین در ماه های ژانویه تا آوریل 2014 بالغ بر 10.55 میلیارد دلار کالا از ایران وارد نموده بود. نفت کالای عمده وارداتی چین از ایران است.

صادرات چین به ایران در چهار ماه نخست امسال نیز افت 5 درصدی داشته است و به 5.99 میلیارد دلار رسیده است. این کشور در ژانویه تا آوریل 2014 بالغ بر 6.35 میلیارد دلار کالا به ایران صادر نموده بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3151

به "واردات کالاهای چینی از صادرات ایران پیش افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات کالاهای چینی از صادرات ایران پیش افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید