هشدار ژنرال میلر درباره جنگ داخلی افغانستان

به گزارش نوای پرنده پارسی، ایسنا نوشت: فرمانده ماموریت تحت رهبری آمریکا در افغانستان هشدار داد که با تدارک نیروهای آمریکایی و دیگر نیروهای بین المللی برای خروج ظرف هفته های آینده، این کشور ممکن است در جهت جنگ داخلی پر هرج و مرج قرار بگیرد.

هشدار ژنرال میلر درباره جنگ داخلی افغانستان

با ما همراه باشید و درباره سفر به ترکیه بیشتر بدانید.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، ژنرال آستین میلر، فرمانده نیروهای تحت امر آمریکا در افغانستان گفت: قطعا جنگ داخلی یک جهت قابل تجسم است. این مساله باید دغدغه دنیا باشد.

ارزیابی میلر در یک کنفرانس مطبوعاتی بی سابقه در مقر فرماندهی آمریکا و ناتو در کابل مطرح شد و احتمالا یکی از آخرین سخنرانی های او در افغانستان است. این در شرایطی است که طالبان اخیرا حملاتی را در منطقه ها مختلف افغانستان شروع نموده و بخشهایی را به کنترل خود درآورده است.

با توجه به اینکه بعضی ارزیابی های اطلاعاتی حاکی از آن است که دولت افغانستان ظرف شش ماه تا دو سال پس از تکمیل خروج آمریکایی ها سقوط خواهد نمود، اظهارات ژنرال میلر دریچه ای به تنشهای اخیر میان کاخ سفید و پنتاگون به تعداد میرود.

رهبران پنتاگون ماه هاست تاکید دارند که تعدادی از نظامیان آمریکایی در افغانستان باقی بمانند و به نگرانی های مبارزه با تروریسم و لزوم نظارت بر طالبان اشاره دارند. واکنش جو بایدن در آوریل اما نهایی بود؛ تمام نیروهای آمریکایی بجز نیروهای حفاظت سفارتخانه تا یازده سپتامبر میروند.

این فرمانده ارشد آمریکایی ها به خبرنگاران گفت که خروج نیروها به نقطه ای رسیده است که او به زودی به ماموریتش که سپتامبر 2018 شروع شد، خاتمه میدهد و با افغانستان خداحافظی خواهد نمود.

آستین میلر درباره خروج آمریکا گفت: از نقطه نظر نظامی اوضاع خیلی خوب پیش میرود.

او جدول زمانی برای تکمیل خروج نظامیان آمریکایی ارائه نکرد. مهمترین مساله این است که طالبان به نیروهای آمریکایی و نیروهای بین المللی که در حال خروج هستند، حمله نمیکند و در عوض روی خشونت علیه نیروهای امنیتی افغان تمرکز نموده و در این میان غیرنظامیان هم کشته میشوند.

مانده نیروهای آمریکایی بین کابل و پایگاه هوایی بگرام پخش میشوند. پایگاه بگرام اکنون آخرین خروجی برای جابجایی نیروها و تجهیزات به جامانده در افغانستان است.

مقر ناتو که به زودی بخش از سفارتخانه آمریکا میشود، سه شنبه به این اظهارات واکنشی نداشت. به گفته مقامهای آمریکایی، انتظار میرود حدود 650 نیروی آمریکایی برای تامین امنیت دیپلماتها در این کشور باقی بمانند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7148

به "هشدار ژنرال میلر درباره جنگ داخلی افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ژنرال میلر درباره جنگ داخلی افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید