نگاهی به شرایط ناامید کننده و فاجعه بار اردوگاه پناهندگان یونان

به گزارش نوای پرنده پارسی، یک خبرنگار یونانی در گفتگویی به شرایط فاجعه بار اردوگاه جایگزین موریا موسوم به کارا تپه در جزیره لسبوس یونان و چادرهایی که در دمای یک درجه سلسیوس غرق در آب هستند اشاره کرد.

نگاهی به شرایط ناامید کننده و فاجعه بار اردوگاه پناهندگان یونان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران اس ار اف سوئیس در مطلبی به اوضاع وخیم و فاجعه بار اردوگاه پناهندگان جایگزین موریا در جزیره لسبوس یونان موسوم به کارا تپه اشاره کرده و نوشت: از اردوگاه پناهندگان کاراتپه در جزایر لسبوس یونان تصاویر و ویدئوهایی منتشر می شود که شرایط ناامید کننده حاکم بر این اردوگاه را نشان می دهد. زمین های خیس و گل آلود و گودال های پر از آبی که به داخل چادرها لبریز شده است در این تصاویر دیده می شود.

اردوگاه کاراتپه بعد از وقوع آتش سوزی در اردوگاه موریای یونان برای اسکان پناهندگان احداث شده است.

رادوتئا سرالیدو، از خبرنگارانی که در یونان زندگی می کند در این باره گفته است: حقیقتا شرایط در این کمپ در جزیره لسبوس یونان برای پناهندگان بسیار سخت است.

وی درباره شرایط این اردوگاه این طور گفته است که هر وقت باران شدیدی در این اردوگاه می بارد این اردوگاه دچار آب گرفتگی می شود و در این میان بخصوص مناطق پایین اردوگاه تحت تاثیر قرار گرفته اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: آب در گودال ها جمع شده و به داخل چادرها سرازیر می شود و گل و لای ایجاد می شود. این شرایط در دمای حدود یک درجه سلسیوس برای پناهندگان وجود دارد. به زودی امکان دارد در لسبوس برف ببارد و افراد در این اردوگاه تقریبا در برابر باد و هوا بدون دفاع قرار دارند.

این خبرنگار یونانی درباره وعده های یونان برای ساختن اردوگاهی که شرایط انسانی در آن بهتر از موریا باشد گفت: این تصادفی نیست که پناهندگان خود از موریای دو صحبت می کنند. به سختی امکان دوش دریافت برای پناهندگان این اردوگاه وجود دارد و توالت های کمی در دسترس است. با این همه دولت یونان از بهبود زیر ساخت ها در این اردوگاه سخن می گوید، اما تصاویر منتشر شده از این اردوگاه چیز دیگری می گویند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

رادوتئا سرالیدو همچنین از تشدید اوضاع در این اردوگاه به دلیل اعمال قرنطینه برای مهار کرونا خبر داده و گفت: هر روز حداکثر 900 نفر برای حداکثر 3 ساعت اجازه دارند این اردوگاه را ترک کنند. در این اردوگاه حدود هفت هزار نفر زندگی می کنند. این بدین مفهوم است که هر نفر اجازه دارد این اردوگاه را تنها یک بار در هفته ترک کند. به این ترتیب پناهندگان به سختی می توانند از شرایط سخت اردوگاه فرار کنند و این باعث تشدید فشارهای روحی بر افراد شده است.

وی با اشاره به امکان دسترسی محدود رسانه ها به این اردوگاه برای تهیه گزارش گفت: اخبار درباره شرایط بد این اردوگاه از طرف مددکارانی مخابره می شود که خود در آنجا کار نمی کنند، اما با پناهندگان ارتباط دارند. کارکنان پزشکان بدون مرز از جمله این مددکاران هستند.

وی در ادامه گفت: با وجود کاهش هجوم پناهندگان به یونان اما همچنان بسیاری از اردوگاه ها در این کشور مملو از جمعیت است. اردوگاه واقع در جزیره ساموس از جمله این اردوگاه ها است. این اردوگاه برای حداکثر 700 نفر آماده شده ولی حدود 4 هزار نفر در آن زندگی می کنند. تنها مجروحین می توانند از این جزیره منتقل شوند. بقیه پناهندگان باید در این اردوگاه ها باقی بمانند تا درباره درخواست پناهندگی آن ها تصمیم گیری شود. دولت هم مرتبا اعلام می کند که یونان دروازه ورود مهاجران به اروپا نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6038

به "نگاهی به شرایط ناامید کننده و فاجعه بار اردوگاه پناهندگان یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به شرایط ناامید کننده و فاجعه بار اردوگاه پناهندگان یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید