نمایشگاه کتاب تهران و لیستی از کتابهای پیشنهادی

به گزارش نوای پرنده پارسی، بسیاری از علاقه مندان به کتاب با آغاز نمایشگاه کتاب تهران، نام کتابهای خوب را در اینترنت جستجو میکنند. مطالعه کتابهای زیر را توصیه میکنیم.

نمایشگاه کتاب تهران و لیستی از کتابهای پیشنهادی

در سالهایاخیر و به ویژه سال جاری به دلیل افزایش کتابهای دیجیتال، فضاهای مجازی و علاقه مردمبه خواندن نسخه الکترونیک کتابها به دلیل ارزان بودن و در دسترس تر بودن گرایشگروههای مختلف مردم، از جمله دانشجویان و دانش آموزان به نمایشگاه بین المللی کتابتهران کمتر شده است و نمایشگاه کتاب تهران به اندازه سالهای قبل رویداد مهم و تاثیرگزاری نیست. با این وجود هنوز هم نمایشگاه کتاب تهران رخدادی است که دغدغه کتاب وکتابخوانی را در ذهن بسیاری از ما زنده می نماید و زیاد می بینیم و می شنویم که هرکس از کتابهای پیشنهادی خود می گوید و یا فهرست کتابهای پیشنهادی برای خرید از نمایشگاهکتاب را جستجو می نماید.

ما نیزبرای شما اطلاعاتی از نحوه، مکان و زمان برگزاری نمایشگاه، ناشران برگزیده سال 95و فهرستی از کتابهای پیشنهادی را که دربهار سال جاری میتوانید از نمایشگاه کتاب تهران تهیه کنید آماده کرده ایم.

اطلاعاتیدرباره نمایشگاه کتاب تهران

سیامین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ازتاریخ 12 تا 23 اردیبهشت در محل شهر افتاب در حال برگزاری است. سال جاری برای دومین سال است که نمایشگاه کتاب تهراندر شهر آفتاب برگزار می گردد.مراسم گشایش سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران،روز سه شنبه 12 اردیبهشت ماه با سخنرانی علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، سیدرضاصالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتیمو چزرو معاون وزیر میراث و فعالیت هایفرهنگی کشور ایتالیا به عنوان میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کتاب و محمودآموزگار دبیر شورای برنامه ریزی و اجرایی صنوف نشر و همچنین معرفی ناشران برگزیدهسال 95 برپا شد. در این نمایشگاه کتابهای متعدد دانشگاهی، کودک و نوجوان،روانشناسی، رمان، مذهبی و غیره گردآوری شده است.

معرفی ناشرانبرگزیده سال 95 در نمایشگاه کتاب تهران

ناشرانبرگزیدن سال 95 در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب معرفی و از آنها تقدیر وقدردانی شد:

ناشر برگزیدهعظیمسال در بخش خصوصی تهران: انتشارات میزان

ناشر خصوصیعظیمسال در بخش شهرستان: انتشارات موسسه فرهنگی دارالحدیث

ناشرعظیمسال غیرخصوصی: انتشارات سوره مهر

ناشر کودکو نوجوان در بخش خصوصی تهران: انتشارات قدیانی، شهر قلم و افق

ناشر کودکو نوجوان شهرستان: انتشارات جمال و انتشارات براق

ناشر کودکو نوجوان در بخش غیر خصوصی تهران: انتشارات کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان

فهرستی ازکتابهای پیشنهادی در نمایشگاه کتاب تهران

  • کوری

کوری یکرمان ویژه و خاص است، یک اثر تمثیلی ، بیرون از حصار زمان و مکان، یک رمانمعترضانه اجتماعی، سیاسی که آشفتگی و اجتماع و انسانهای سر در گم را در دایرهافکار خویش و مناسبات اجتماعی تصویر می نماید. رمانی از ژوزه ساراماگو که در سال1995 منتشر شده است. نویسنده در این رمان از کوری آدم ها سخن گفته است. در داستاناین کتاب، هاله ای سفیدرنگ بعد از کور شدن افراد مقابل چشمانشان ظاهر می گردد. اینکتاب توسط چندین مترجم به فارسی ترجمه شده است که از این بین ترجمه مینو مشیری واسدالله امرایی دارای نثری روانتر و شیواتر میباشد.

  • هفت عادتمردمان موثر

کتاب هفتعادت مردمان موثر نوشته استفان کاوی و ترجمه محمدرضا آل یاسین است. اینکتاب شامل هفت قسمت با عنوان های عامل بودن، آغاز از سرانجام در ذهن، نخست بهاولین ها پرداختن، برنده - برنده اندیشیدن، اول فهمیدن و سپس فهماندن، همافزایی و اره تیزکردن است. این کتاب از جمله پرفروشترین کتابهای جهان بوده استو تا کنون به 38 زبان مختلف ترجمه شده است. به تحقیق میتوان این کتاب را یکی ازمشهورترین و بهترین کتابها برای مهارتهای زندگی دانست.این کتاب توسط گیتی خوشدل به فارسی ترجمه شده است.

  • شازده کوچولو

شازدهکوچولو در سال 1940 در نیویورک به قلم آنتوان دوسنت اگزوپری نوشته شده است و برایاولین بار در سال 1943 چاپ گشت. اینکتاب پرفروش ترین کتاب تک جلد جهان در تمام طول تاریخ می باشد و تا کنون به 150زبان مختلف جهان ترجمه شده است. داستانشازده کوچولو یک داستان سورئالیستی است. بهترین ترجمه فارسی این کتاب ترجمه احمدشاملو است.

  • وقتی نیچهگریست

این کتابدرواقع تلفیقی از ادبیات و روانشناسی با چاشنی فلسفه است. نوعی کتاب اموزشی درحوزه روانپزشکی و درمانی برای رهایی از وسواس فکری که در قالب داستانی زیبا و خیالیبیان شده است. داستانی که بیشتر شخصیت هاش در جهانی واقعی هم وجود داشته اند. شخصیتهای برجسته ای مثل: نیچه، فروید، یوزف برویر، برتا پاپناهایم، لو سالومه و ... کهاشخاص تاثیرگذاری در دوره خودشون بودهاند. نویسنده این کتاب دکتر اروین یالوم استاد روانپزشکی دانشگاه استنفوردهست و بهترین ترجمه فارسی ان ترجمه خانم سپیده حبیب است. امیدواریم این کتاب را ازنمایشگاه کتاب تهران تهیه و از خواندن آن لذت ببرید.

  • کیمیاگر

کتابهایپائولو کوئیلو از پرخواننده ترین کتابهای دهه های اخیر است و رمان کیمیاگر دومیناثر تاثیر گذار او با موضوع عرفان است. کتاب کیمیاگر یک کتاب فلسفی است که باداشتن داستانی پرکشش می تواند علاقه مندان به ادبیات داستانی را هم جذب کند.این کتاب یکی از دهکتاب پرفروش جهان در سال 1998 بوده است و تا کنون در 29 کشور جهان چاپ شده است.کتاب کیمیاگر توسطچندین مترجم در ایران ترجمه شده است و هر کدام از آن ها به نوبت چاپ بسیار بالا رسیدهاند. اما معتبر ترین ترجمه، مربوط به دکتر آرش حجازی می باشد که مترجم قانونی کوئلیودر ایران است. کتاب کیمیاگر را از نمایشگاه کتاب تهران تهیه و لطفا چندین مرتبهبخوانید.

  • چهار اثراز فلورانس اسکاول شین

کتابی کهدر ایران از چاپ شصتم فراتر رفته و خوانندگان بسیاری را به خود جلب کرده است. نویسنده یآمریکایی این کتاب، سالیان بسیار در مقام هنرمند (نقاش) و خطیب، نامی بلندآوازهداشت.افرادبسیاری در کلاس هایش شرکت می کردند و از این راه، پیغام معنویت را به بخش گسترده ایاز مردم می رساند.

  • چرا ملت هاشکست می خورند؟

کتاب چراملت ها شکست می خورند؟ اثر دارون عجم اوغلو و جیمز ای که در مارس 2012چاپ شده است و تحسین چند اقتصاددان برنده جایزه نوبل و شماری از اندیشمندان حوزهاقتصاد را برانگیخته است. نویسندگان این کتاب سعی دارند شرایط مالی موثر بر شکل گیریو فروپاشی نظام های اندک سالار را تبیین نمایند. این دیدگاه تحولی عظیم در اندیشهمالی در سالهای پیش رو است. شما برای عشق ورزیدن به این کتاب سه دلیل خواهیدداشت. این کتاب درباره تفاوت میان درآمدهای ملی در جهانی جدید است که شاید عظیم ترینمساله پیشاروی جهان امروز باشد. این کتاب مملو از ماجراهای جالبی است که شما رامسحور می نمایند از جمله آن که چرا بوتسوانا از لحاظ مالی کامیاب است ولی سیرالئوننیست و این کتاب خواندنی است. شما هم مثل من ممکن است تسلیم خواندن آن در یک مرحلهشوید و سپس بارها و بارها به آن بازگشت. این کتاب توسط دکتر محسن میردامادی ومحمدحسین نعیمی پور به فارسی ترجمه شده است.

گردآوری: مجلهاینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5460

به "نمایشگاه کتاب تهران و لیستی از کتابهای پیشنهادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه کتاب تهران و لیستی از کتابهای پیشنهادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید