نظر کارشناس مسائل طالبان درباره توافقنامه صلح با آمریکا

به گزارش نوای پرنده پارسی، معاون پیشین فرستاده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان و کارشناس مسائل طالبان می گوید طالبان به افراد خود گفته اند که امضای توافقنامه با آمریکا برای صلح نیست بلکه برای پیروزی بر آنها است.

نظر کارشناس مسائل طالبان درباره توافقنامه صلح با آمریکا

به گزارش خبرنگاران، مایکل سمپل در گفت وگو با بی بی سی اظهار کرد این زبان خصمانه که طالبان اختیار نموده اند، گفتگوها برای صلح دایمی و مذاکرات بین الافغانی را سخت خواهد ساخت.

سمپل گفت: چیزی که آنها به مردم خود گفته اند این است که ما به پیروزی بزرگی در برابر آمریکا دست یافته ایم و گفته اند که مراسم امضای توافق نامه، مراسم صلح نیست، بلکه اعلام خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان است که پس از آن طالبان کنترل دولت افغانستان را در دست می گیرند. اگر در هفته های آینده قرار باشد گفتگوهای صلحی انجام گردد این گفتگوها بسیار سخت خواهد بود.

میان طالبان و نیروهای آمریکایی و نیروهای دولتی در افغانستان، آتش بس نسبی برقرار شده که یک هفته ادامه خواهد داشت.

در صورت موفقیت طرفین برای پرهیز از حمله به اهداف همدیگر در این مدت، توافق صلح میان آمریکا و طالبان در دوحه پایتخت قطر در روز بیست و نهم فوریه به امضا می رسد و متعاقب آن گفتگوهای بین الافغانی شروع خواهد شد.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3792

به "نظر کارشناس مسائل طالبان درباره توافقنامه صلح با آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظر کارشناس مسائل طالبان درباره توافقنامه صلح با آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید