شورای فتوای مالزی مصرف سیگار الکترونیکی را حرام خاطرنشان کرد

به گزارش نوای پرنده پارسی، شورای فتوای مالزی در جدیدترین فتوای شرعی خود استعمال سیگار الکترونیکی را برای مسلمانان این کشور به دلیل خطرات ناشی از استفاده این سیگار و تاثیر بر سلامتی انسان حرام اعلام نمود.

شورای فتوای مالزی مصرف سیگار الکترونیکی را حرام خاطرنشان کرد

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران ، شورای فتوای مالزی در جدیدترین فتوای شرعی خود استعمال سیگار الکترونیکی را برای مسلمانان این کشور به دلیل خطرات ناشی از استفاده این سیگار و تاثیر بر سلامتی انسان حرام گفت.

عبدالشکور حسین از مقامات شورای فتوای مالزی گفت که این شورا پس از نشستی دو ساعته حکم به حرام بوده استفاده از سیگار الکترونیکی داد.

این تصمیم پس از نشست های مطالعات شریعت و پزشکی و آنالیز جنبه های علمی و همچنین آنالیز دیدگاه ها در خصوص فرهنگ ناسالم استفاده از این سیگار اتخاذ شد.

براساس دیدگاه شورای فتوای مالزی، استفاده از سیگار الکترونیکی ‘از نظر شریعت برای سلامتی مضر است و اسلام پیروان خود را از استفاده از چیزهایی که می تواند به طور مستقیم یا غیرمستقیم به آنها آسیب برساند و یا بلافاصله و یا به تدریج بتواند به مرگ منجر گردد، منع نموده است.

وی گفت که استفاده از سیگار الکترونیکی می تواند برابر با نوشیدن سم باشد.

وی گفت: ما شاهد این بودیم که زنان و بچه ها علاقه خود را به سیگار الکترونیکی نشان دادند و حرام اعلام شدن این سیگار برای جلوگیری از ترویج یک فرهنگ ناسالم به نسل های آینده است.

استفاده از سیگار الکترونیکی پیش از این در چهار ایالت پنانگ، کداح، جوهور و کلانتان مالزی ممنوع و حرام اعلام شده بود.

شورای فتوای مالزی سال 2013 نیز استعمال شیشه را حرام اعلام نموده بود.

عبدالشکور حسین گفت که تصمیم شب گذشته مبنی بر حرام اعلام شدن سیگار الکترونیکی براساس نظرات چند کشور مسلمان دیگر از جمله بحرین، کویت، قطر و امارات متحده عربی است.

گفته می گردد مالزی دومین فراوریکننده مایعی است که در درون سیگارهای الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

سیگار برقی یا سیگار الکترونیکی وسیله ای است الکترونیکی که استعمال دخانیات را شبیه سازی می نماید.

سیگار الکترونیکی نخستین بار در سال 2003 در چین فراوری شد، اما امروز در نقاط مختلف دنیا فروخته می گردد و میلیون ها مصرف کننده دارد.

مطالعه محققان دانشگاه ‘جان هاپکینز در مریلند، دانشگاه علوم پزشکی ‘تنسی و موسسه ملی بهداشت آمریکا نشان می دهد که سیگار الکترونیکی سبب عفونت ریه می گردد.

بعضی از افراد سیگار الکترونیکی را جایگزین سالمی برای سیگار می دانند؛ در حالیکه سازمان غذا و داروی آمریکا، سازمان بهداشت دنیای و انجمن تنفس اروپا، به هیچ عنوان این ادعا را قبول ندارند و سیگار الکترونیکی را جایگزین مطمئن سیگار نمی دانند.

منبع:هفت صبح

منبع: تسنیم
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2603

به "شورای فتوای مالزی مصرف سیگار الکترونیکی را حرام خاطرنشان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای فتوای مالزی مصرف سیگار الکترونیکی را حرام خاطرنشان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید