نصر من الله بزرگترین عملیات از آغاز تجاوز سعودی محسوب می شود ، بسیاری از مزدوران داوطلبانه تسلیم شدند

به گزارش نوای پرنده پارسی، سخنگوی نیرو های مسلح یمن در سخنانی بیان نمود که عملیات نصر من الله در نجران بزرگترین عملیات از آغاز تجاوز سعودی به یمن محسوب می شود.

نصر من الله بزرگترین عملیات از آغاز تجاوز سعودی محسوب می شود ، بسیاری از مزدوران داوطلبانه تسلیم شدند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از المسیره، یحیی سریع سخنگوی نیرو های مسلح یمن در سخنانی تأکید کرد: عملیات نصر من الله در نجران بزرگترین عملیات از آغاز تجاوز سعودی به یمن محسوب می شود. این عملیات در 25 آگوست (24 مرداد ماه) آغاز شد.

بر اساس این گزارش، وی گفت: این عملیات پس رصد دقیق چند ماهه و عملیات اطلاعاتی طولانی انجام شد و طی آن نیرو های دشمن به کمین های ارتش یمن کشانده شدند. در این عملیات، نیرو های دشمن سعودی و همچنین افراد فریب خورده توسط آن به دام نیرو های یمنی افتادند.

سریع گفت: در عملیات مذکور واحد ها و یگان های مختلف نیرو های مسلح یمن با مأموریت های متعدد مشارکت داشتند. در این حملات مقرها، پایگاه های نظامی و فرودگاه های دشمن هدف قرار گرفتند.

وی تأکید کرد: یگان های نظامی یمن این عملیات بزرگ را با آتش گشودن به روی مواضع متجاوزان سعودی کلید زدند.

سریع گفت: یگان موشکی ارتش یمن در طول عملیات نصر من الله در نجران 9 عملیات انجام داد.

وی همچنین گفت: یگان پهپادی بیش از 20 عملیات انجام داده که هدف یکی از آن ها هدف نظامی حساسی در ریاض بوده است. مساحت جغرافیایی آزادشده در طول این عملیات به 350 کیلومتر مربع می رسد.

سریع در ادامه افزود: یگان مهندسی ادوات ارتش و کمیته های مردمی یمن نیز نقش مؤثری در عملیات مذکور داشت و در جریان آن پیروز شد بیش از 10 خودروی نظامی و زرهی دشمن سعودی را شناسایی و منهدم سازد.

سخنگوی نیرو های مسلح یمن گفت: طبق اطلاعات ما مجموع خسارت های وارد شده به متجاوزان در مجموع از 500 کشته و زخمی نیز فراتر می رود.

یحیی سریع در ادامه تأکید کرد: از مجموع آمار مذکور، 200 نفر از مزدوران سعودی توسط جنگنده های رژیم سعودی و در حین فرار یا تسلیمشان، هدف قرار گرفته و کشته شدند. این حادثه یک کشتار دسته جمعی محسوب می شود که توسط جنگنده های متجاوز سعودی علیه مزدوران این رژیم، انجام شد.

وی درباره چگونگی تسلیم ده ها نفر از مزدوران سعودی تأکید کرد: بسیاری از مزدوران سعودی به صورت داوطلبانه و به دنبال محاصره همه جانبه توسط نیرو های یمنی، سلاح هایشان را روی زمین گذاشته و خود را تسلیم کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2524

به "نصر من الله بزرگترین عملیات از آغاز تجاوز سعودی محسوب می شود ، بسیاری از مزدوران داوطلبانه تسلیم شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصر من الله بزرگترین عملیات از آغاز تجاوز سعودی محسوب می شود ، بسیاری از مزدوران داوطلبانه تسلیم شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید