نحوه ارسال پیغام به یک شماره ذخیره نشده در واتساپ

به گزارش نوای پرنده پارسی، واتساپ بدون شک محبوب ترین برنامه پیغام رسان موبایل در دنیا است و به جرات می توان گفت که تقریباً در هر گوشی هوشمندی یافت می گردد.

نحوه ارسال پیغام به یک شماره ذخیره نشده در واتساپ

به گزارش خبرنگاران، استفاده از این اپلیکیشن بسیار آسان است، اما با یک محدودیت همراه است. کاربران نمی توانند بدون ذخیره شماره تلفن، به آن شماره پیغام ارسال نمایند. بنابراین، در صورتی که بخواهید برای شخصی پیغامک ارسال کنید که شماره او در دستگاه شما ذخیره نشده است، ابتدا باید اطلاعات تماس او را ذخیره کنید. چندین راه چاره وجود دارد که به وسیله آن ها می توانید بدون ذخیره کردن شماره تلفن برای یک شخص در واتساپ پیغام ارسال کنید.

روش اول: با استفاده از لینک واتساپ:

1- ابتدا یک مرورگر وب در تلفن خود باز کنید و https://wa.me/phonenumber را تایپ کنید. (قسمت Phone number با شماره تلفن شخص مورد نظر به همراه کد کشور جایگزین می گردد.) به عنوان مثال: اگر می خواهید به شماره 0123456789 در ایران پیغام ارسال کنید، باید وارد لینک https://wa.me/980123456789 شوید.

2- پس از زدن Enter به یک صفحه وب واتس اپ راهنمایی می شوید و می گوید اگر می خواهید با شماره ای که وارد کردید چت کنید، روی دکمه سبز رنگ تایید ضربه بزنید.

3- اکنون به پنجره چت مربوط به آن شماره خاص به برنامه WhatsApp منتقل می شوید و می توانید مکالمه خود را با آن شخص بدون احتیاج به ذخیره ارقام آغاز کنید.

روش دوم: با استفاده از اپلیکیشن:

برنامه های مختلفی در فروشگاه گوگل پلی و اپ استور وجود دارند که کاربران می توانند به وسیله آن ها و بدون احتیاج به ذخیره اطلاعات تماس با شخصی در واتس اپ چت نمایند. یکی از این برنامه ها که در گوگل پلی نیز موجود است، Click to chat است و کاربران اندروید می توانند به وسیله آن هر زمانی که بخواهند با ایجاد لینک های سفارشی، به یک شماره ذخیره نشده به وسیله واتساپ پیغام ارسال نمایند. Easy Message اپلیکیشن دیگری است که عملکرد مشابهی را برای کاربران اندروید و iOS ارائه می دهد. اگر گوشی اندرویدی دارید، می توانید اپلیکیشن WhatsDirect را نیز امتحان کنید.

اخطار: لطفاً شرایط و ضوابط هر برنامه شخص ثالث را قبل از نصب آن بر روی تلفن خود به دقت بخوانید، زیرا این برنامه ها می توانند امنیت و حریم خصوصی داده های شما را به خطر بیندازند.

روش سوم: استفاده از صفحه کلید:

راه چاره دیگری برای کاربران اندرویدی وجود دارد که پیغام های واتس اپ را بدون افزودن اطلاعات تماس ارسال نمایند. با این حال، این ترفند فقط روی گوشی های هوشمند منتخب با سیستم عامل اندروید 9 و بالاتر و دستگاه های موجودی مانند تلفن های پیکسل کار می نماید.

1- صفحه کلید گوشی خود را باز کنید و شماره تلفنی را که می خواهید با آن در واتس اپ چت کنید به همراه کد کشور و علامت + قبل از آن تایپ کنید.

2- اکنون، شماره را روی صفحه کلید به مدت طولانی فشار دهید و تعدادی گزینه مانند Call، Cut، Copy و Paste به همراه سه نقطه مشاهده خواهید کرد.

3- روی سه نقطه ضربه بزنید و از منوی کشویی گزینه ای را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد با استفاده از شماره در واتس اپ پیغامک ارسال کنید.

روش چهارم: استفاده از میانبر های سیری (برای کاربران iOS):

اگر کاربر آیفون هستید، یک راه ساده برای چت کردن با یک شماره ناشناس در واتس اپ با استفاده از برنامه میانبر سیری برای محصولات اپل با Ios 12 و بالاتر وجود دارد.

1- برنامه Siri Shortcuts را دانلود و بر روی گوشی خود نصب کنید.

2- برنامه را باز کنید، به تب Gallery در قسمت پایین سمت راست بروید. میانبری را که دوست دارید را دانلود کنید و یک بار آن را اجرا کنید. (اگر برای اولین بار از میانبر های سیری استفاده می کنید، این مرحله لازم است.)

3- اکنون به قسمت Settings بروید و روی گزینه Shortcuts کلیک کنید و Allow Untrusted Shortcuts را فعال کنید.

4- مجدد به برنامه برگردید و تب My Shortcuts را باز کنید و به میانبر WhatsApp to Non-Contact بروید. اکنون می توانید این Shortcuts را از این قسمت اجرا کنید و یا روی نماد سه نقطه ضربه بزنید تا یک میانبر راه اندازی سریع به صفحه اصلی اضافه کنید.

5- پس از اجرای این میانبر، از شما خواسته می گردد که شماره گیرنده را وارد کنید. شماره را به همراه کد کشور منهای علامت + تایپ کنید و OK را بزنید. این شما را با یک پنجره پیغام نو به WhatsApp راهنمایی می نماید تا با شماره ذخیره نشده چت کنید.

منبع: 91mobiles

منبع: فرارو
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7617

به "نحوه ارسال پیغام به یک شماره ذخیره نشده در واتساپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه ارسال پیغام به یک شماره ذخیره نشده در واتساپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید