نانوکلینیا، محلول ضدعفونی کننده قوی دست و سطوح فراوری شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، شرکت آرمان جستجوگران انرژی نور با استفاده از نانومواد، ماده ضدعفونی کننده ای موسوم به نانوکلینیا فراوری و به بازار عرضه نموده است.

نانوکلینیا، محلول ضدعفونی کننده قوی دست و سطوح فراوری شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، شرکت آرمان جستجوگران انرژی نور با استفاده از نانوذرات نقره و اکسید روی، پیروز به ساخت محلول ضدعفونی نماینده قوی شده است که قابل استفاده برای دست و سطوح مختلف بوده و می توان از آن برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های عفونی و برطرف آلودگی های با منشا باکتری، ویروس و قارچ استفاده کرد. این محصول علاوه بر گواهی نانومقیاس، تاییدیه سازمان غذا و دارو را نیز دریافت نموده است.

این محصول که حاوی نانو مواد نقره، اکسید روی، مواد نگهدارنده و اسانس است، تفاوت بارزی با محلول های ضدعفونی نماینده موجود در بازار دارد. این محصول به دلیل داشتن نانو مواد نقره و اکسید روی علاوه بر اثر روی باکتری برای از بین بردن انواع میکرواورگانیسم ها و قارچ ها بسیار مفید و قوی عمل می کند. این محلول بدون احتیاج به آبکشی و خشک کردن، سطوح و دست ها را تمیز و ضدعفونی می کند و با وجود ترکیبات مرطوب نماینده و نرم نماینده از خشکی پوست جلوگیری می کند. ماندگاری محصول بر خلاف سایر ضدعفونی نماینده ها که اثرات لحظه ای دارند، طولانی مدت است.

این ماده ضدعفونی نماینده، تنها محصول شرکت آرمان جستجوگران انرژی نور نیست. به گفته محبوبه دولتیاری اسلامی؛ مدیرفنی شرکت آرمان جستجوگران انرژی نور، این شرکت از سال 1393 اقدام به فراوری چند نوع نانومواد نموده و در حال حاضر مشتریانی از صنایع مختلف نظیر نساجی، آرایشی و بهداشتی و پلاستیک دارد. در واقع بیشتر مشتریان آرمان جستجوگران انرژی نور شرکت های نانویی هستند که از این نانومواد برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر در محصولات خود استفاده می نمایند.

پیش از این شرکت آرمان جستجوگران انرژی نور نانوذرات سلنیم دی سولفات برای استفاده در صنعت شامپو فراوری نموده است. کلوئیدی بودن و داشتن ابعاد نانومتری باعث شده تا اثربخشی محلول سلنیوم دی سولفات این شرکت افزایش بیشتری نسبت به پودرهای موجود در بازار داشته به طوری که میزان مصرف آن در خط فراوری به یک پنجم کاهش یابد. این نانوذرات موجب بروز خاصیت ضدشوره و ضد خارش می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4129

به "نانوکلینیا، محلول ضدعفونی کننده قوی دست و سطوح فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانوکلینیا، محلول ضدعفونی کننده قوی دست و سطوح فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید