مقایسه هیوندای توسان نسل سوم با کیا اسپورتیج و تویوتا راوفور

به گزارش نوای پرنده پارسی، بدون شک هیوندای توسان را باید یکی از محصولات بسیار پیروز هیوندای در دسته کراس اوورها بدانیم. این خودرو که در همه نسل ها به بازار ایران راه یافت، در نسل دوم با تحولی بزرگ توانست نگاه عده بسیاری را مجذوب خود کند، نسل سوم را نیز به نوعی باید ادامه دهنده راه نسل دوم دانست.

مقایسه هیوندای توسان نسل سوم با کیا اسپورتیج و تویوتا راوفور

در واقع هیوندای از تمام ابزار خود برای پیروزیت هرچه بیشتر محصولات نوش از جمله توسان بهره برده است و توانسته خونی تازه را در رگ های این شاسی بلند کره ای تزریق کند. بنابراین اصلا دور از انتظار نیست که هیوندای توسان برای بسیاری از افراد به یکی از اصلی ترین گزینه های خرید یک کراس اوور تبدیل شده باشد (پیشنهاد می کنیم نگاهی به رجحانن شاسی بلندهای بازار ایران بیاندازید).

در این مطلب قصد داریم به مقایسه هیوندای توسان نسل سوم با کیا اسپورتیج و تویوتا راوفور، دو رقیب نزدیکش در ایران، بپردازیم و این خودروی کره ای زیبا را در کنار این دو رقیب آنالیز کنیم.

تثصویری از داخل هیوندای توسان نسل سوم

مقایسه هیوندای توسان نسل سوم با کیا اسپورتیج نسل چهارم

هیوندای توسان و کیا اسپورتیج از سال ها پیش و در نسل های گذشته هموراه رقیب یکدیگر بوده اند. کیا اسپورتیج در نسل نو تغییرات زیادی را تجربه نموده است و چراغ های باریک و کشیده جلو در کنار خطوط و برجستگی های روی کاپوت و فرم آشنای جلوپنجره کیا، چهره ای حجومی و مجذوب کننده به کیا اسپورتیج داده است. در مجموع، کیا سعی نموده اسپورتیج را با حال و هوایی اسپرت و جوان پسند و تا حدودی متفاوت روانه بازار کند.

در نقطه مقابل، هیوندای نیز توسان را با چهره ای مدرن و البته مجذوب کننده روانه بازار نموده است. فرم چراغ ها و ابعاد خودرو دستخوش تغییر شده است. در واقع، می توان هیوندای توسان را از نظر ظاهری تا حدودی در نقطه مقابل کیا اسپورتیج قرار داد که طیف وسیع تری از مشتریان را می تواند مجذوب خود کند.

با مقایسه هیوندای توسان نسل سوم با کیا اسپورتیج باید گفت هر دو خودرو در طراحی کابین از اصول طراحی منحصر به فرد خود بهره برده اند و هر کدام مجذوب کنندهیت های به خصوصی دارند و نمی توان یکی را بر دیگری برتر دانست. اگرچه ذکر این نکته خالی از لطف نیست که هیوندای توسان فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می دهد.

از نظر کیفیت متریال استفاده شده نیز هر دو خودر شرایط مناسبی دارند، اما شاید باز هم کفه ترازو اندکی به سمت هیوندای توسان سنگین تر باشد. از نظر سطح آپشن ها نیز هر دو خودرو تقریبا در یک سطح قرار دارند، اگرچه هیوندای توسان از تعدادی آپشن بیشتر بهره می برد و در بحث ایمنی نیز شرایط دو خودرو مطلوب است.

با مقایسه هیوندای توسان نسل سوم با کیا اسپورتیج به این نتیجه می رسیم کیا اسپورتیج با وجود اینکه از بسیاری جهات تغییرات مهمی را تجربه نموده است، اما کماکان به همان پیشرانه نسل قبلی مجهز است. یعنی یک موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری که می تواند 181 اسب بخار قدرت و 237 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. در حالی که هیوندای توسان بر خلاف نسل گذشته از یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری بهره می برد که قادر است 164 اسب بخار قدرت و 205 نیوتن متر گشتاور را فراوری کند. در کل، کیا اسپورتیج خودروی چالاک تری است ولی به همان مقدار مصرف سوخت آن نیز بیشتر است. گیربکس 6 سرعته اتوماتیک نیز در هر دو خودرو مشترک است، اما در هیوندای توسان عملکرد بهتری را از خود بروز می دهد و هماهنگی آن با پیشرانه بیشتر است.

در مجموع، باید گفت که کیا اسپورتیج برای افرادی که در پی یک کراس اوور با روح اسپرت هستند و هیجان رانندگی برایشان اهمیت بیشتری دارد گزینه بهتری است، اما در سایر موارد می توان هیوندای توسان را انتخاب بهتری دانست.

تصویری از پشت هیوندای توسان نسل سوم

مقایسه هیوندای توسان نسل سوم با تویوتا راوفور

تویوتا راوفور را می توان یکی از رقبای هیوندای توسان دانست. تویوتا راوفور در نسل اخیر، چهره ای نو به خود گرفته و به خودروی مجذوب کننده تری تبدیل شده است. تویوتا با طراحی نو و متفاوت راوفور سعی نموده معایب نسل های گذشته را رفع کند و ظاهر راوفور را تا حد ممکن جسورانه و مدرن جلوه بدهد و در این کار تا حدودی پیروز نیز بوده است. البته هیوندای نیز بیکار ننشسته و توسان را در با چهره ای نو و بسیار زیبا روانه بازار نموده است. در مجموع، با مقایسه هیوندای توسان نسل سوم با تویوتا راوفور می توان گفت هر دو خودرو از زیبایی خاصی برخوردارند، اما با تکیه بر آمار و شواهد می توان گفت که هیوندای توسان عده بیشتری را مجذوب خود نموده است.

با ورود به کابین دو خودرو نیز تفاوت ها تا حدودی آشکار می گردد، زیرا تویوتا از ظرافت کمتری در طراحی کابین برخوردار است در حالی که کابین هیوندای بسیار زیباتر است. از نظر سطح آپشن ها و امکانات هر دو خودرو در دسته رجحانن های کلاس خود قرار می گیرند، اما اگر روی آپشن های دو خودرو دقیق تر شویم تعیین می گردد که تویوتا راوفور رجحان اندکی بر محصول هیوندای دارد.

با مقایسه هیوندای توسان نسل سوم با تویوتا راوفور از نظر ایمنی نیز می توان این اطمینان را به خریداران داد که هر دو خودرو شرایط بسیار خوبی دارند و از تجهیزات ایمنی مناسبی بهره می برند. تویوتا راوفور به یک پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری مجهز است که می تواند 177 اسب بخار قدرت و 233 نیوتن متر گشتاور فراوری کند، هیوندای توسان نیز نیروی خود را از یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری می گیرد که قادر است 164 اسب بخار قدرت و 205 نیوتن متر گشتاور را ارائه دهد.

هر دو خودرو برای انتقال نیروی پیشرانه به هر چهارچرخ نیز از یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک بهره می برند. تویوتا راوفور با توجه به قدرت پیشرانه خود در مقایسه با هیوندای توسان عملکرد بهتری را در شتاب گیری خواهد داشت، اگرچه مصرف سوخت آن نیز اندکی بیشتر است. در مجموع، اگر اندکی قدرت و آپشن های بیشتر برایتان اهمیت دارد تویوتا راوفور می تواند خودروی مناسب شما باشد، در غیر این صورت این هیوندای توسان است که ارزش خرید به مراتب بالاتری دارد.

پیشنهادی می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه تویوتا راوفور با هیوندای سانتافه و رنو کولیوس را هم مطالعه کنید.

سخن پایانی

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد دید خوبی از هیوندای توسان نسل سوم و دو خودروی دیگر در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به سایت خبرنگاران از آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای توسان نسل سوم آگاه شوید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ آیا به نظر شما هیوندای توسان نسل سوم نسبت به دو خودروی دیگر ارزش خرید بیشتری دارد؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7666

به "مقایسه هیوندای توسان نسل سوم با کیا اسپورتیج و تویوتا راوفور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه هیوندای توسان نسل سوم با کیا اسپورتیج و تویوتا راوفور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید