مقاله: تفاوت شاهین و قرقی در چیست؟

به گزارش نوای پرنده پارسی، قرقی در قسمت های وسیعی از اروپا، آسیا و شمال و شرق آفریقا زندگی می نماید و در ایران فقط در زمستان دیده می شوند. از این رو، می توان گفت قرقی تنها در مناطق معتدل دیده می گردد و غالباً یک پرنده مهاجر محسوب می گردد؛ اما پرندگان نواحی سردسیر، زمستان ها به مناطق گرم تر مهاجرت می نمایند. قرقی ها بسیار سریع پرواز می نمایند و پرندگان کوچک را با پرواز در بالای سرشان و شیرجه روی آنان شکار می نمایند.

مقاله: تفاوت شاهین و قرقی در چیست؟

مانند: مار، مارمولک، ماهی، موش، خرگوش، سنجاب، پرندگان و …

در این مطلب به تفاوت شاهین و قرقی پرداخته شد؛ این دو پرنده در بسکمک از موارد با هم فرق دارند؛ برای مثال آن ها از لحاظ اندازه جثه با هم متفاوت هستند و قرقی دارای آواز خوش تری نسبت به شاهین است. آیا شما تفاوت دیگری از شاهین و قرقی می شناسید؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران سایت خبرنگاران به اشتراک بگذارید. در صورت تمایل می توانید تفاوت یابو با اسب را نیز در خبرنگاران بخوانید.

قرقی اندازه کوچکی داشته و دارای بال های کوتاه، گردن و دم بلند است. این پرنده خط ابروی سفید و لکه سفید در پس گردن دارد. همچنین قرقی ماده حدود 25 درصد از نوع نر آن عظیم تر است.

در گذشته از شاهین های رام شده و آموزش دیده برای شکار استفاده می شد. از ویژگی های این پرنده شکاری می توان به داشتن شهامت بالا و جسور بودن این پرنده اشاره نمود. در بسکمک از موارد شاهین به پرندگانی مانند قوش و عقاب نیز حمله می نماید که نشان از جسارت بالای این پرنده است.

منبع مقاله: تفاوت شاهین و قرقی در چیست؟

انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7486

به "مقاله: تفاوت شاهین و قرقی در چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: تفاوت شاهین و قرقی در چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید