مسیر گردشگری قلعه سریزد مهریز مرمت و سنگفرش شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، عملیات زیرساخت و سنگفرش مسیر گردشگری قلعه تاریخی سریزد توسط میراث فرهنگی شهرستان مهریز انجام شد.

مسیر گردشگری قلعه سریزد مهریز مرمت و سنگفرش شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، پروژه 800 متری عملیات زیرساخت و سنگفرش مسیر گردشگری قلعه سریزد توسط اداره میراث فرهنگی شهرستان مهریز طی دوماه اجرا شده است.

قلعه سریزد، قلعه ای بی نظیر و دست نخورده، متعلق به دوره ساسانیان است که به منظور ذخیره سازی غلات و مواد غذایی استفاده می شده و در آن موقع از ارزش خاصی برخوردار بوده است. علاوه بر غلات، پول، طلا و زیورآلات روستاییان نیز در مواقع هجوم و غارت در این قلعه نگهداری می شده است.

این قلعه تاریخی دارای سه طبقه و مصالح مورد استفاده در آن خشت و گل، آجر و گچ بوده است. تزییناتی نظیر کادربندی و شومینه سازی نیز در آن دیده می گردد.

این اثر در تاریخ 27 خرداد ماه 1354 با شماره 1084 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است که همواره در تعطیلات نوروز پذیرای گردشگران زیادی است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 630

به "مسیر گردشگری قلعه سریزد مهریز مرمت و سنگفرش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسیر گردشگری قلعه سریزد مهریز مرمت و سنگفرش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید