مجوز مشروط عربستان برای برگزاری مراسم حج و عمره

به گزارش نوای پرنده پارسی، وزارت حج و عمره عربستان شرط این کشور را برای ادای فریضه حج و عمره در حرمین شریفین بیان کرد.

مجوز مشروط عربستان برای برگزاری مراسم حج و عمره

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت سعودی تصمیم گرفت که مجوز ادای حج و عمره در حرمین شریفین را برای کسانی صادر کند که دو دز واکسن مورد تایید عربستان را دریافت نموده باشند.

پایگاه خبری الخلیج آنلاین نوشت که وزارت حج و عمره گفت: این تصمیم از روز یکشنبه 10 اکتبر اجرایی می گردد.

وزارت حج و عمره عربستان در بیانیه ای تاکید نمود که میهمانانی که مجوز ادای حج و عمره، نماز یا زیارت را رزرو نموده اند؛ اما دو دز واکسن خود را دریافت ننموده اند، برای جلوگیری از لغو این مجوز، باید دز دوم را 48 ساعت قبل از صدور مجوز دریافت نمایند.

این وزارت خانه اضافه کرد: بر اساس این تصمیم تازه، کسانی که تنها یک دز واکسن دریافت نموده اند نمی توانند در دو مسجدالحرام نماز بخوانند یا عمره انجام دهند. زیرا آنها در گروه ایمن سازی کامل قرار نمی گیرند.

وزارت حج و عمره عربستان گفت: این تصمیم در راستای حفظ سلامتی عمره گزاران مسجدالحرام و مسجدالنبی بر اساس دستورالعمل های وزارت بهداشت عربستان اتخاذ شده تا پروتوکل های پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری ویروس کرونا اجرا گردد.

بر اساس گزارش بعضی منابع خبری، عربستان روزانه 60 هزار و ماهانه 2 میلیون عمره گزار پذیرش خواهد نمود.

در انتها ماه سپتامبر گذشته ، عربستان سعودی ضمن تأیید اعمال اقدامات پیشگیرانه با هماهنگی مقامات ذیصلاح ، ظرفیت روزانه مسجد جامع در مکه المکرمه را به 100 هزار زائر و 60 هزار نمازگزار گفت.

از سرگیری به جای آوردن حج عمره برای زائران سایر کشورها از 10 آگوست با ادامه کاهش محدودیت های کرونا از سوی عربستان شروع شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7391

به "مجوز مشروط عربستان برای برگزاری مراسم حج و عمره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز مشروط عربستان برای برگزاری مراسم حج و عمره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید