لغو وضعیت فوق العاده در بانکوک

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران: دولت تایلند که از دو ماه پیش در شهر بانکوک حالت فوق العاده اعلام نموده بود، با کاهش تنش های سیاسی و تظاهرات مخالفان اقدام به لغو وضعیت فوق العاده کرد.

لغو وضعیت فوق العاده در بانکوک

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، دولت تایلند دو ماه پیش برای مقابله با اعتراضات ضد دولتی و با هدف برقراری امنیت و ثبات وضعیت فوق العاده را در شهر بانکوک پایتخت این کشور اعلام نموده بود. معترضان قصد داشتند با برپایی تظاهرات در بانکوک و جنوب تایند دولت یینگلاک شیناواترا نخست وزیر را مجبور به استعفا و کناره گیری از قدرت نمایند.

بر اساس این گزارش در درگیری های خشونت آمیز تایلند بیش از 23 نفر جان خود را از دست دادند با این حال در هفته های اخیر اعتراضات و تظاهرات خیابانی مخالفان تا حد زیادی فروکش نموده است.

در این شرایط رئیس شورای امنیت ملی تایلند تاکید نمود، ما تصمیم گرفته ایم که با توجه به کاهش اعتراضات وضعیت فوق العاده در شهر بانکوک را لغو کنیم. دولت میخواهد تا 30 آوریل (10 اردیبهشت ماه) تدابیر ویژه ای را برای برقراری امنیت داخلی در بانکوک اعمال کند که این اقدامات شامل برقراری مقررات منع رفت و آمد و ایجاد پست های ایست و بازرسی خواهد بود.

اعتراضات تایلند زمانی شروع شد که دولت این کشور تصمیم گرفت با اجرای عفو عمومی زمینه بازگشت تاکسین شیناواترا نخست وزیر سابق این کشور و برادر نخست وزیر را به تایلند آماده کند. وی به اتهام فساد اقتصادی به زندان محکوم شده ولی بدون گذراندن دوران محکومیت خود اکنون در خارج از کشور زندگی می نماید. مخالفان تایلندی بر این باورند که نخست وزیر این کشور دست نشانده برادرش تاکسین شیناواتر است.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2366

به "لغو وضعیت فوق العاده در بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو وضعیت فوق العاده در بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید