لایروبی حوض های باغ شاهزاده ماهان به سرانجام رسید

به گزارش نوای پرنده پارسی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از اتمام لایروبی حوض های باغ شاهزاده ماهان خبر داد.

لایروبی حوض های باغ شاهزاده ماهان به سرانجام رسید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی این استان، امروز شنبه 13 مرداد با اعلام این خبر اضافه نمود: لایروبی حوض های باغ شاهزاده ماهان سالیانه دو بار در فصل تابستان و زمستان پس از خاتمه سیلابها و گل الود کردن آب توسط کشاورزان انجام می گیرد.

او با اشاره به اینکه در هفته جاری مرحله آخر لایروبی حوض ها که مرحله آبگیری است، انجام می گیرد، اظهار کرد: بعد از تمیز کردن حوض ها که به مدت 2 تا 3 هفته به طول می انجامد، باز کردن مجاری فواره ها صورت می پذیرد.

فرخی با بیان اینکه آب موجود در باغ شاهزاده ماهان از قنات تیگران که خود از ارتفاعات جوپار سرچشمه می گیرد، تامین می شود، شرح داد: این باغ به عنوان سیزدهمین اثر ایرانی در سال 1390 به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد تا اهمیت آن بیش از گذشته شود.

او با اشاره به اینکه اطلاعات این باغ از سوی یونسکو به 35 زبان ترجمه شده و در نقشه گردشگری این سازمان بین المللی قرارگرفته است، گفت: این باغ در میان پرگردشگرترین جاذبه های ایران واقع شده است و هرساله تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی از این باغ دیدن می کنند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2008

به "لایروبی حوض های باغ شاهزاده ماهان به سرانجام رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایروبی حوض های باغ شاهزاده ماهان به سرانجام رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید