قرارداد احتمالی 322 میلیون دلاری ایران برای خرید 10 کشتی از چین

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران: یک پایگاه خبری از قرارداد 322 میلیون دلاری صندوقی متعلق به بخش خصوصی خاورمیانه با شرکتی چینی برای خرید 10 فروند کشتی باری اطلاع داد و نوشت احتمالاً ایران طرف خریدار در این قرارداد است.

قرارداد احتمالی 322 میلیون دلاری ایران برای خرید 10 کشتی از چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی ترید ویندوز نیوز، قرارداد احتمالی 322 میلیون دلاری برای خرید کشتی های باری با ظرفیت 82 هزار تن با یک صندوق متعلق به بخش خصوصی در خاورمیانه ممکن است به معنای سرمایه گذاری مجدد ایران در خرید کشتی های جدید باشد.

شرکت کشتی سازی یانگ زیجیانگ چین در آستانه دریافت یک سفارش ساخت 10 کشتی باری به ارزش 322 میلیون دلار از یک صندوق بخش خصوصی در خاورمیانه است که هویت آن فاش نشده است. این می تواند نشانه ای از بازگشت ایران به سرمایه گذاری در زمینه کشتی های جدید باشد.

منابع صنعتی می گویند، مذاکرات برای دریافت سفارش ساخت کشتی های جدید در مراحل نهایی قرار گرفته است. این قرارداد احتمالی شامل 10 کشتی با ظرفیت 82 هزار تن می باشد. زمان تحویل این کشتی های باری بین نیمه دوم سال 2016 و سه ماهه اول سال 2017 برنامه ریزی شده است. قیمت هر یک از این کشتی ها بین 31 تا 33 میلیون دلار برآورد شده است.

اطلاعات منابع صنعتی نشان می دهد که این سفارش مرتبط با ایران است. اکثر این منابع معتقدند که خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران استفاده نماینده نهایی این کشتی ها خواهد بود. به گفته بعضی منابع، یک مدیر ارشد سابق خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این پروژه نقش فعالی ایفا می نماید.

ظاهراً مقامات شرکت چینی نیز تمایلی به افشای هویت طرف قرارداد خود ندارند و در پاسخ به سؤال خبرنگاران به شرایط محرمانه ماندن هویت طرف قرارداد اشاره می نمایند.

اگر حدس ها در خصوص نقش خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یا یکی از شرکت های تابعه در این سفارش درست باشد، این اولین باری خواهد بود که این شرکت یا یکی از شرکت های تابعه اش پس از مواجهه با تحریم ها در چند سال قبل، سفارش ساخت کشتی می دهد.

پس از آنکه در سالهای اخیر چندین سفارش ساخت کشتی به دلیل مسائل بانکی ناشی از تحریم ها لغو شد، خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای حمل محموله های بزرگ نظیر سنگ آهن، سنگ گچ و مس احتیاج زیادی به کشتی های باری جدید دارد.

34

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2469

به "قرارداد احتمالی 322 میلیون دلاری ایران برای خرید 10 کشتی از چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارداد احتمالی 322 میلیون دلاری ایران برای خرید 10 کشتی از چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید